Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på en ting..

For det første; når man går på p-piller får man jo ikke ekte menstruasjon.

For det andre; hvis man glemmer et par-tre piller kan man vel faktisk klare å bli gravid.. Eller hva?

Kan man bli gravid dersom man har sex den uken man har mensen og altså ikke tar piller? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Mulig jeg tenker helt feil, men må bare spørre da jeg har tenkt på det en stund..

Eller! Kan det være sånn at EL ligger "skjult" bak pillene og hvis man blir gravid med å glemme noen piller så er det fordi man glemte dem ved EL..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke gi deg noe godt svar, men jeg kjenner flere som har gått på pilla å likevel blitt gravide. Om det var på grunn av sex den uka di hadde mensen eller hvordan det skjedde vet jeg ikke.

Skrevet
Kan man bli gravid dersom man har sex den uken man har mensen og altså ikke tar piller? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Quote fra Klara-Klok:

Hormonsammensetningen i pillene er slik at du er helt sikker også den uka du tar sukkerpillene/ har "pillefri".

Når en bruker p-piller og tar de til rett tid er en sikker mot graviditet hele tiden, og dere trenger ikke å bruke kondom i tillegg.

Skrevet

Hvis du glemmer noen, eller bare en pille for den saks skyld, kaster opp en pille, har diare, eller tar en pille for sent kan du få eggeløsning og bli gravid. Sjansen for dette er såvidt jeg har skjønt størst i begynnelsen på et brett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...