Gjest mata Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har lyst på en hund og helst en stor hund, gjerne en hybrid (nei, for mye ansvar), og lyst på egen hest igjen. Men jeg bor i Oslo og (det hadde ikke hjulpet om jeg bodde i Valdres), jeg føler at jeg ikke kan ta ansvar for et dyr (hest er umulig, jeg bor i en by... Dette hører vel helst himat på singleforumet, men jeg er så frustrert (joda, jeg passer biksene til vennene mine når de spør... en spurte om jeg ville ha en valp, en husky, jeg fikk stjerner i øynene, men sa nei, ikke når jeg bor midt i byen... Jeg er så glad i hunder og hester, og privilert fordi jeg er barnevakt for andres hunder. Noen ganger ha r det gått så langt, at jeg har måtte forklare eieren at "dette kan han", jeg har lært han det... Jeg kan jo ikke flytte på bygda barfe fordi jeg er glad i dyr osv, men jeg er ganske kjempeglad for at jeg får være tante og passe andres ... Jeg er helt æriig ike i stand til å ha en bikkje i en blokk midt i byen, år etter år... Skal jeg leke og skape meg til og si ja til en mann kun pga at jeg vil ha en hund og to hester... Nei... Jeg er ikke alltid ærigl, men jeg er glad for at jeg er litt tante til bikkjene, og til en hest som er så gammel og sta... (Hesten får lov, han er gammel og har blitt brukt som rideskolehest, han er møkkalei.. så vi tar livet helt med ro..)
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Hva er det egentlig du vil fram til her? Jeg er redd budskapet glipper unna for meg. :klø:
Gjest Pet Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg kjenner flere som har flotte, trygge og harmoniske hunder som bor midt i Oslo, så er du motivert for å ha hund, så trenger ikke det at du bor i by å være noen hindring. Hest i blokk blir vel hakket værre...
Gjest Pet Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Hva er det egentlig du vil fram til her? Jeg er redd budskapet glipper unna for meg. :klø: ← Hun har lyst på hund og hest, men synes det er vanskelig fordi hun bor i Oslo! Er jeg spesielt intelligent fordi jeg forsto det, eller?
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Hun har lyst på hund og hest, men synes det er vanskelig fordi hun bor i Oslo! Er jeg spesielt intelligent fordi jeg forsto det, eller? ← Jeg synes det er greit når brukere har spørsmål på hjertet at de faktisk stiller dem, i stedet for at man skal gjette seg fram til hva som er poenget. For da kan man jo misforstå....
monikabrx Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 alle hunder har forskjellige ønsker og behov, de er IKKE like.. Så har man det rasetypiske...... Hvor mye boltreplass en hund trenger, kan ikke måles i størrelse. Jeg har en nuffe gutt på 85 kg, bor i blokk, i oslo. Vi har bestandig fått komentarer på att hundene våre virker så lykkelige. både av kjente, ukjente og vet. Newfoundlands hunden er glad i å være ute, dvs. ligge ute....(da de er ganske bedagelige, fåretrekker han faktisk å ligge ute fremfor å gå rundt.det samme gjorde den forige nuffen vår) Vi har en stor leilighet med to store tertasser, han elsker å ligge der ute og kose seg i kullda. Nuffer trenger selvfølgelig mosjon som alle andre hunder, men de har absolutt ikke noe behov for å løpe rundt. Joda...de løper de også, om de leker med andre hunder, eller hører ordet mat.. Det viktigste for att en hund skall bli lykkelig, er att den føler seg som en del av flokken. Att den blir inkludert i det som skjer. Vet ikke om jeg missforstår, men mener du att hunder i byen ikke har det bra? Jeg tenker ofte med gru på noen av hundene jeg kjenner som bor på landet,og mer eller mindre bor i hundegården/løpestrengen. man må tenke på hva som er typisk for rasen man skaffer seg. Men trenger jo ikke akkurat skaffe seg en setter om man bor midt i byen. Og bare til informasjon: vi har skog i byen også.
Tabris Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Nei, jeg var heller ikke sikker på hva TS egentlig ville med innlegget, siden det ikke var noen konkrete spørsmål. For det høres jo ut som om TS allerede har bestemt seg for at dyr i byer er noe hun ikke vil ha? Og vil heller ikke flytte? :klø:
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Jeg mener ikke at hunder i byen har det fælt. Men jeg har ikke tid til å ha hund på heltid... selv om jeg skulle ønske jeg hadde det... og jeg er ikke så dum at jeg skaffer meg en hund selv om jeg ønsker det, når jeg ser realitetene og alt ansvaret (jeg er for glad i dyr til å anskaffe meg en hund f.eks.) Jeg trengte bare å lufte tankene litt, men jeg er lykkelig for at jeg for passe mine venners hunder, og de er kjempeglade for at jeg gjør det. En venninne av meg vet at jeg er glad i bikkjer, de fikk valpekull og jeg kunne få en gratis. Men jeg måtte si nei. Jeg bor i en liten leilighet, midt i sentrum og jeg har ikke tid til alt det ansvaret for at hunden skal trives. Forstår dere hva jeg mener nå?
Tabris Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Så innlegget ditt var bare for å lufte tanker? Ja, ok.
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Ja, men jeg er lykkelig fordi jeg har venner som jeg kan passe hundene til, og som er en slags ubetalt forvertinne for en gammel hest. Det sier seg jo selv, at jeg er bevisst på at jeg ikke kan ha ansvar for et dyr (hater ikke fugler, men hater bur...) Jeg hadde klart å ha en undulat, men jeg ville bare blitt deppa, og til og med undulater trenger omsorg og oppmerksomhet.. Fins det noen dyr jeg kan ha nå? Det måtte være en mann som drakk øl og med vom og som så på sport hele dagen, men det er ikke mitt ønske å bli en trist grå mus...
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 Ja det vil jeg ha, men jeg er allergisk mot katter... Ikke mot pollen, ikke mot kaniner, hester og hunder men mot katter (har tatt test)... Så jeg ender vel opp med en mann som bare kommer hjem for å sove, etter å ha koset seg med andre (nei, gjør ikke det). Jeg vil så gjerne ha en hund, men jeg er bevisst på at jeg ikke takler tre daglige turer osv. Men jeg er veldig glad for at jeg er tilgjengelig når vennene mine som har hund, spør om jeg kan passe bikkja par dager. I løpet av 3 uker har jeg gått tre timer omtrent med hund på tur, daglig, fordi venninna mi hadde influensa og etter det reiste en annen på ferie. Det er kanskje best sånn, og det beste av alt er at hundene liker meg litt. Og at jeg kan overraske eierne og si at nå kan bikkja di dette også...
monikabrx Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 (endret) Jeg mener ikke at hunder i byen har det fælt. Men jeg har ikke tid til å ha hund på heltid... selv om jeg skulle ønske jeg hadde det... og jeg er ikke så dum at jeg skaffer meg en hund selv om jeg ønsker det, når jeg ser realitetene og alt ansvaret (jeg er for glad i dyr til å anskaffe meg en hund f.eks.) Jeg trengte bare å lufte tankene litt, men jeg er lykkelig for at jeg for passe mine venners hunder, og de er kjempeglade for at jeg gjør det. En venninne av meg vet at jeg er glad i bikkjer, de fikk valpekull og jeg kunne få en gratis. Men jeg måtte si nei. Jeg bor i en liten leilighet, midt i sentrum og jeg har ikke tid til alt det ansvaret for at hunden skal trives. Forstår dere hva jeg mener nå? ← Så problemet er ikke att du bor i byen, men att du ikke har til... Innlegget ditt heter Hvordan, i byen... Ville du hatt bedre tid på landet da? Endret 18. februar 2007 av monikabrx
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 Bedre på landet? Jeg har ikke noe å gjøre på landet, jeg trives i byen...Jeg er singel og mine venner bor her. Kanin? Joda, de er søte, men de kan hoppe og hvis det er en hannkanin, så kan han finne på å pisse overalt i senga osv.
FantasDick Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 Dagens mest positive og enkle sjel, ser jeg.
Gjest mata Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 Svært da...Jeg er vel ikke negativ fordi jeg ikke kan ha dyr? Jeg kaller det å være realistisk. (Det er mange nok som skaffer seg dyr og som ikke vet hvilket ansvar det innebærer og de fleste bor dessuten på bygda når det gjelder hunder...) ...dermed har jeg ikke sagt at ALLE på bygda er slik.
la Flaca Skrevet 21. februar 2007 #18 Skrevet 21. februar 2007 Svært da...Jeg er vel ikke negativ fordi jeg ikke kan ha dyr? ← Det er vel mer det at folk forventer noe annet når du kaller tråden "HVORDAN, i en by...", noe annet enn at du slår fast at du ikke vil ha dyr i byen og sånn er den saken.
Trampe Skrevet 21. februar 2007 #19 Skrevet 21. februar 2007 Bedre på landet? Jeg har ikke noe å gjøre på landet, jeg trives i byen...Jeg er singel og mine venner bor her. Kanin? Joda, de er søte, men de kan hoppe og hvis det er en hannkanin, så kan han finne på å pisse overalt i senga osv. ← For det første har man ikke kaniner i senga. For det andre har jeg hannkanin og han har aldri tisset eller gjort fra seg utenfor buret, til tross for at han går løs i timesvis av gangen. Hva er poenget med denne tråden egentlig? Du spør ikke direkte om noe, og når folk prøver å svare deg svarer du surt og negativt. Hva er vitsen? Egentlig kan du være glad du ikke har dyr, fordi det virker ikke akkurat som om du har tid til de.
monikabrx Skrevet 21. februar 2007 #20 Skrevet 21. februar 2007 Bedre på landet? Jeg har ikke noe å gjøre på landet, jeg trives i byen...Jeg er singel og mine venner bor her. Kanin? Joda, de er søte, men de kan hoppe og hvis det er en hannkanin, så kan han finne på å pisse overalt i senga osv. ← :klø: eh....jeg spurte ikke hvorfor du ikke bor på landet. Jeg spurte hvorfor du mener att dyr har det bedre på landet, og hvorfor du mener att du ville hatt mere tid eller trengt mindre tid til hunden om du hadde bodd på landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå