Metis Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har akkurat anskaffet meg slike hårruller som blir varmet opp, og som festes i håret. Det store spørsmålet er om resultatet blir best hvis jeg krøller innover mot hodet, eller utover?(Åh, herregud for en forklaring....) Skal krøllene vippe ut fra ansikt/hodet, eller skal de vippe ut fra hodet/ansikt? Hva tror dere gir det beste resultatet? Til informasjon så har jeg langt, glatt hår (såkalte spikerkrøller! )
Metis Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. februar 2007 Og på toppen av det hele skriver jeg feil....Jeg mente selvsagt inn til hodet eller utfra hodet.
LilleMy Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg har vel hår som deg, og ønsker du volum i tillegg til fall, krøll eller hva det måtte være, ville jeg gått for "innover". Vil du bare ha en fancy "vipp" utover gjør du da prossedyren utover.... Hvor kjøpte du forresten rullene dine? Jeg er fremdeles på krølltang ved de spesielle anledninger..... Endret 17. februar 2007 av LilleMy
Metis Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2007 Krølltangen er kjekk å ha den, bortsett fra alle de uhellene jeg har hatt med den opp igjennom i tidene.... Plutselig hang den bare fast i håret og nektet å slippe taket, og dette skjedde jo alltid når jeg skulle på fest og hadde dåååårlig tid! Jaja, nok mimring. Hårrullene mine er av merket "remington", kjøpt på elprice til 599.- De er veldig lett å bruke, og henger ikke fast i håret! Dermed liten slitasje.
LilleMy Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Skal se om jeg får kjøpt meg slike jeg også, til tross for at jeg aldri har hatt problemer i så måte med min kjølltang..........
Empat Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Har akkurat kjøpt meg krølltang -håret mitt floker seg Veldig Lett og tør derfor ikke bruke "rullekammen" jeg kan tre på krølltanga, ei heller hårruller- når du sier at de ikke setter seg fast i håret -kan du utdype det? Typ, hvilken hårtype har du, har andre produkter "satt seg fast"? osv. Hvilke stylingprodukter bruker dere i forbindelse med krøllinga?
Metis Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Kvinneguiden; Jeg har rett og veldig glatt hår. Den krølltangen jeg prater om som alltid hang seg fast i håret (egentlig ganske utrolig at noe kan henge fast i det glatte håret... ! ) var en slik med børste på, altså ikke en slik glatt klype. De hårrullene jeg har nå, er har et belegg på seg som gjør at de ikke henger seg fast. Prøvde å finne ut hva dette belegget heter, men på nettet står det bare "kledde" hårruller.... Mine er av merke remington, så søk på det så ser du dem. Det er to typer, og det er ikke de rosa "klyperullene jeg har, men de som er grå og plassert i en grå varmeboks med glass.
Somlepus Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Hei Jeg har også sånne varmruller, mine er kledd med noe som ligner "fløyel" Bruker kun krølltang når jeg er ute og reiser, synes den sliter veldig på håret Hjemme bruker jeg disse vidundrene, ruller alltid "inn mot hodet" Synes det er veldig greit og tidsbesparende å bruke varmrullene. Min er av merke Revelon, har hatt den i maaange år Har langt rett hår, og bruker pr i dag Biolage Thermal Active setting spray. Er greit fornøyd med denne, men hvis noen andre vet om et vidundermiddel setter jeg pris på et tips
Gjest nimbus Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har også varmruller, men får ikke krøllene til å sitte i det glatte håret mitt! Ser bra ut i ca et kvarter... Har dere noen tips? Har brukt skum og fønet håret tørt før jeg ruller (de skal visst ikke brukes på vått hår?), men det hjelper lite... Hvilket skum anbefales, eller er det andre triks?
Somlepus Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Jeg får best resultat hvis jeg har vasket håret dagen før og fønet det med skum. Når jeg skal ha krøller sprayer jeg hver enkelt hårlokk som skal rulles opp på begge sider. Går med varmrullene i til de er blitt kalde. Er veldig forsiktig når jeg tar ut rullene, vikler hver hårlokk ut. Og lar de bli "kalde" min 15 min før jeg trekker fingrene gjennom de. Og så er det å begynne å spraye med hårspray. Slik at krøllene får satt seg litt før jeg former håret som jeg vil ha det. For å så spraye igjenn. Det blir mye spraying. Har ofte med en liten hårlakk flaske når jeg skal ut får å friske opp i løpet av kvelden.
Eowyn Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 det finnes geleer (og andre produkter) som skal fremheve krøller...Ta det i håret før krølling!! Tips til forskjellige typer krøller: Vil du ha volum så dra håret rett opp og rull nedover.. Vil du ha spenst i krøllene, så dra håret rett ut (90 grader) og rull innover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå