Akasha Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 (endret) Kan noen av dere vise damer hjelpe meg litt ? Puppene har altså vokst seg ut av den vante størrelsen som de siste årene har vært trofast 70 B. Jeg måler nå og omkretsen er 70 rundt ryggen og 80 midt på brystet, noe som skal tilsvare 75A- ! (ifølge underveker.no) Det kan jo umulig stemme, for puppene bare velter ut i 70 B, og det er ikke stort bedre med 75 B heller, som var alternativet jeg gikk over til... Siden omkretsen er 70, så skal jeg vel ha 70 (og ikke 75 ?) og at jeg skal ha A det tror jeg ingenting på. 75A- er da vel ikke større enn 70 B ? Jeg innbiller meg at 70 C blir hakket for stort igjen, men har altså ikke prøvd dette, 70 er jo utrolig vanskelig å finne. Jeg vet at dette med Bh-størrelser er noe komplisert (har ingen undertøysbutikk i nærheten som kan assistere meg) Håper noen kan hjelpe meg her, for nå er jeg så lei av å kjøpe BH-er som ikke passer likevel så fort jeg bøyer meg fram..... Endret 17. februar 2007 av Akasha
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Kanskje det er feil type passform på de BHene du har prøvd? Men det høres mest ut som om skålen er for liten når puppen velter ut på den måten. Du kan prøve 65C hvis du finner, eller i hvertfall 70C. 70C hos H&M er definitivt mindre enn 70C hos Lindex og Cubus (egne merker), hvis det hjelper litt.
Akasha Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg pleier å bruke helt vanlig push-up bher, det skal ikke være noe spesielt hokus-pokus med dem.. 65 C har jeg aldri klart å finne, sliter med å finne 70 også. H&M finnes ikke her, så det er Lindex eller Cubus jeg kan velge mellom, om jeg ikke skal ta sjansen og bestille over nettet..
Catzy Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Kanskje du skal ta deg råd til en tur i en ordentlig undertøysbutikk. Der kan de hjelpe deg litt bedre. Hvis du er 70 rundt kassa og 80 rundt puppene, og puppene velter ut av en 70B, så lurer jeg på om du har målt feil over puppene. Hvis du har en bh som ikke har noe padding, ta den på og mål igjen. Men jeg ville nok prøvd å se etter 70C. Hvis du leter lenge nok, så har de det på Lindex i hvertfall. Eller gå i en ordentlig undertøysbutikk og få hjelp. Hvis du bor i nærheten av Oslo, er LaLina på St. Hanshaugen og Oslo Undertøimagasin ved Steen og Strøm å anbefale. Var innom Oslo Undertøimagasin i dag og fant en fin bh i 70E, så de har definitivt utvalg.
Akasha Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2007 Bor dessverre ikke i nærheten av undertøysbutikk. Har målt flere ganger og fulgte anvisningene på nettsiden, så det skal stemme....Jeg skjønner bare ikke hvor de tar 75A- fra...
Akasha Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2007 Jaja, helt pålitelige kan de ikke være disse bh-guidene på nettet, for på triumph sine sider skal jeg plutselig ha 70AA.
Metis Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Hm. Har nettopp vært inne på underverker.no selv, og fikk også et merkelig resultat. Saken er den at jeg i forrige uke, gikk til anskaffelse av noen nye bh i str. 75C, fordi jeg opplevde at de jeg hadde, som alle er i 75B, var blitt litt små ( puppene veltet ut av skålene...) Resultatet jeg fikk på underverker.no var 75A!!!!! Haha! Det er med hundre prosent sikkerhet at jeg vet dette blir for smått. Det skal også sies at jeg tok nøyaktige mål og la inn rette tall. Andre som har prøvd?
Wildy Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Dette kan umulig være riktig.... jeg bruker 75C...... men på ifølge underverker.no er jeg en 70A???????????
Akasha Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2007 De fleste er visst en A på underveker.no altså, jaja da vet vi jo at det ikke kan være pålitelig.
Cata Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 Nei, den der må være helt feil. Ble nysgjerrig og målte nå og endte opp med 90D . Det må da innrømmes at den BH'en jeg har på meg nå har bittelitt polstring. Men den er altså en 85 C. For ordens skyld så har jeg vært på undertøysforretning og riktig størrelse for meg skal være 80DD, noe jeg føler passer bra. Så 90 D må enten være helt feil, eller så er målingen min helt "bak mål". Jeg målte 2 ganger nå (første gang uten å ta genseren helt av) første gang ble jeg 95A-. Det er så til de grader feil at jeg valgte å la måling nr. 2 gjelde. Men det var ikke store forskjellen mellom de målene jeg la inn da, så jeg tror den kalkulatoren må være veldig følsom for små variasjoner.
Gjest Kitten Skrevet 17. februar 2007 #11 Skrevet 17. februar 2007 Haha, jeg er visst en 75H på underverker... Ellers er jeg målt til 70FF, som stemmer utrolig bra, men med litt variasjoner etter merke.
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 Jeg fikk 65E da jeg la inn målene mine på den siden. Er det lotto, eller? Jeg har IKKE store pupper, men bruker 70c/65D.
Metis Skrevet 17. februar 2007 #13 Skrevet 17. februar 2007 Lotto, ja. Kan virke sånn! Ler meg i hjel! Bare at jeg helst ikke vil ha mindre pupper da. Så jeg var ikke en vinner.
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 Lotto, ja. Kan virke sånn! Ler meg i hjel! Bare at jeg helst ikke vil ha mindre pupper da. Så jeg var ikke en vinner. ← Jeg vil ikke ha større pupper, heller (jeg er rar), så den lottoen kan de spare seg.
Gjest Bodillen Skrevet 17. februar 2007 #15 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har faktisk lært her på KG at 70% (tror jeg) bruker feil BH-str. De fleste må ned i omkrets og opp i cup. Den str du har fått oppgitt i forhold til målene dine høres jo fullstendig feil ut. Jeg tipper du skal bruke 70 i omkrets, og muligens en C-cup. Lindex er den kjedebutikken som har best utvalg i størrelser.
FantasDick Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har ved flere anledninger målt meg og sjekket hvilken str. jeg skal ha, og på de aller fleste stedene påstår de at jeg skal bruke 75A, men jeg er str. 65/70C, så hvordan de får til det..? På Lindex har jeg funnet flere fine BH'er i str. 70C, kanskje du kan lete der? Ellers finner jeg en og annen 70C på H&M, men det er sjeldent.
Gjest Fjellsippa Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 (endret) Du sier at du bruker push up. Du har kanskje prøvd å ta ut den der lille ekstra biten med fyllstoff, men i tillfelle du ikke har det så prøv. Jeg må alltid fjerne dem på alle BHer jeg kjøper. Da blir de mer passelig. Jeg er vistnok den eneste som fikk opp rett størrelse på underverker.no. Jeg bruker 80B, og det var det jeg fikk opp der også. Fikk det samme på La Redoute. Endret 18. februar 2007 av Fjellsippa
Gjest Kitten Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har ved flere anledninger målt meg og sjekket hvilken str. jeg skal ha, og på de aller fleste stedene påstår de at jeg skal bruke 75A, men jeg er str. 65/70C, så hvordan de får til det..? ← Skålen på en 75A tilsvarer skålen på en 65C, så HELT galt er det ikke. men alle de "vanlige" tabellene man skjekker str oppgir BHer som er altfor løse over ribbena. Foreksempel så måler jeg 76cm rundt ribbena; da får jeg oppgitt at jeg skal bruke 75 eller 80 rundt, noe som blir HELT feil. 70 passer som regel perfekt.. Men så merker man feil str mye bedre jo større og slappere pupper man har..
Akasha Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har ikke fyllstoff som kan tas ut inne i bhene jeg bruker. Hele dagen på jobb må jeg gå og dytte inn puppene i Bhen igjen for de detter ut så fort jeg bøyer meg en anelse forover, så at noe ikke er som det skal være det er helt sikkert. Jeg er litt usikker på om 70 er riktig, for med de bhene jeg har nå, føler jeg meg en anelse "snurpa igjen" med noen av bhene. Men jeg er jo 70 cm rundt ryggen, (68 om jeg strammer båndet skikkelig) så da skulle det vel stemme ? Jeg brukte 70C for noen år siden og syns ikke puppene ser ut som om de er helt der enda, men jeg skal ta meg en tur på Lindex og prøve 70 C og se.... Takk for alle tips
Gjest Tweek Skrevet 18. februar 2007 #20 Skrevet 18. februar 2007 Jeg tror å du må ha 70C. Tallet står jo for omkretsen rundt. Men du kan jo bestille masse bhér fra HM eller annet sted over nett, og levere tilbake de du ikke vil ha. Da finner du ut bh-størrelsen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå