Gå til innhold

"østrogen er kreftfremkallende"

Anbefalte innlegg

Skrevet

en kompis av meg fortalte at han hadde mange kvinnelige leger som pasienter... selv holder han på med alternativ medisin. disse kvinnelige legene kom til han for å dempe plager ved overgangsalder. han syntes etterhvert det begynte å bli litt rart, så han spurte flere av de hvorfor de ikke brukte østrogen for å dempe plagene sine (som leger liksom) svaret var da enstemt: østrogentilskudd er sterkt kreftfremkallende

:frustrert:

ja, så takk faen da, for alle løgnene dere mannlige og kvinnelige legene propper oss full med-

"hormoner i prevensjon etc er helt ufarlig!"

dere er vel ikke tilfeldigvis sponset av legemiddelfirmaene vel?? :frustrert:

Skrevet

Vel, det står jo i pakningsvedlegget at det er økt risiko for brystkreft, da...

Dessuten er det vel litt andre mengder (dvs mye høyere mengder) med østrogen i det man gir kvinner i overgangsalderen enn i dagens hormonprevensjon.

Skrevet

så du vile tatt hormoner ved overgangsalder?

Skrevet

Sier jeg det..? Jeg sier at jeg tar p-piller, som har mye lavere innhold av østrogen enn østrogentilskuddet mange tar i overgangsalderen. Og jeg er fullstendig klar over økt fare for brystkreft, blodpropp, hjerte- og kar. For det står i pakningsvedlegget, som man alltid skal lese.

Min mor bruker forresten hormonspiral selv om hun er i overgangsalderen, både for å slippe styrtblødninger man ofte kan få når man slutter med det og for å tilføre kroppen en forholdsvis lav hormondose, mest for ikke å få totalt ødelagte slimhinner og derav sexliv.

Skrevet

det som er sant er at hver eneste lege jeg har møtt fornekter eller dysser ned farene ved å bruke hormonell prevensjon og feks østrogentilskudd i overgangsalder. det er så vidt de tror på meg når jeg forteller om bivirkninger jeg har fått. de tror tydeligvis at unge kvinner er stokk dumme i hodet!

disse kvinnelige legene som er eksemplet over, gir ut hormoner i vilden sky, men nekter å bruke det selv! hva forteller det pasienter?

de tåler "så inderlig vel" den sykdommen som ikke rammer dem selv!! :frustrert:

Skrevet

Ingen som har hørt på radio, sett på tv eller lest aviser er vel uvitende om at tilskudd av østrogen øker kreftfaren? :overrasket:

Skrevet
disse kvinnelige legene som er eksemplet over, gir ut hormoner i vilden sky, men nekter å bruke det selv! hva forteller det pasienter?
Nå må du dempe deg litt da :roll:

Hva vet du om hvilken del av legeyrket disse kvinnene jobber innen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...