Gå til innhold

Musikk.... Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg og min kjære er litt fortvilet nå. Vi har kuttet ned på alt vi kan spare på og allikevel så er vi godt over budsjett. Og nå har vi da funnet ut at hvis vi skal ha leie inn musikk så koster det 7000 kr. Og det synes vi er for dyrt. Er det noen her inne blant alle brudene som har noen forslag om hva vi kan gjøre i stedet? Har ikke så lyst til å bruke så mye på å leie inn musikk og vi har ikke så mange muligheter der vi skal gifte oss. Er det noen som har brukt MP3'er eller lignende?

Håper noen kan hjelpe oss. Eller er vi rett og slett griske. Vi har allerede brukt 25 000 kr for mye. Så det er ikke dt at vi ikke vil, men lommeboka er rett og slett tom. Det skal sies at jeg er student og han er den eneste som jobber full tid. Jeg har kun en 50 % stilling.

Håper noen kan hjelpe oss. Og komme med egne erfaringer....

Nikki :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen egne erfaringer, men jeg ser selv på live-musikk som luksus...(men jeg snakker selvsagt ikke for alle...)

Vi skal enten ha mp3 fra datamaskin, eller brenne cder med masse forskjellig musikk. Det holder for oss! :D

Skrevet

Vi har også kommet frem til at vi ikke har råd til live musikk. Det er begrenset hvor mye penger vi har å bruke på bryllupet. Så vi tenker sånn at det viktigste er at vi har god mat og drikke til gjestene våre, sånn at de trives og har det bra. Og jeg tror stemningen blir like bra om man spiller musikken over et anlegg. Synes ikke det er å være grisk - heller realistisk. Når lommeboka er tom, så er den tom.

Klem fra meg :D

Skrevet

Vi tenkte vi skulle brenne CD-er, men vi bestemte oss for å ha med datamaskin, så vi kunne spille mp3. Har en mp3-spiller trenger en ikke ha noen til å bytte CD i tide og utide. Det er jo en fordel, om en ikke har en bror eller søster eller noe sånt som godt kunne tenke seg å gjøre det. Mp3 er mye mer oversiktlig og lett. (lage lister lang tid på forhånd) Og så er det som sagt mye mer plass til sanger.

Vi lagde tre spillelister:

• en til aperitiff

en til etter middag (til kaffen og frem til dans)

en danseliste

Vi fikk lånt en bærbar, og det var jo veldig greit. Husk å å kabel til anlegget, og om man kan hooke seg på anlegget.

Et lite aber dog; vi fikk tak i laptopen bare dagen før, så ansvarlige "lærte" seg ikke til å bruke programmet. Og så ble det ikke tid til å laste ned alle sangene, så siste halvdel lå på CD. Så det gjorde heller ikke saken enklere for den som skulle prøve å frem de aktuelle musikkfilene. Og opp i det hele klikket PC nå og da. :lol:

Så uansett valg; velg noen som klarer å håndtere saken.

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene. Godt å høre at vi ikke er de eneste som synes levende musikk er luksus. :) Skulle gjerne hatt det, men som Frøya sa så er lommeboka tom, så er den tom. Skulle ønske det fantes et pengetre.... Det hadde vært noe.... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen syns kanskje live- musikk er luksus - jeg syns ikke engang det er NØDVENDIG. Tror stemningen blir mye bedre med VÅR sang- miks, sanger som betyr noe for oss som par, sanger fra hans ungdom og min. Tipper jeg kjenner noen kaster seg over dansegulvet når MCHammer Ucant touch this kommer! Nostagli og noe for enhver smak er stikkordet.

Et typisk høyfjellshotell bulgarsk danseorkester passer ikke helt for oss nei...

Skrevet

Vi skal ikke ha livemusikk, ikke fordi vi ikke har råd til det, men fordi vi ikke ønsker det. Har ikke helt sansen for denne type danseband-livemusikk som er tendensen når man leier inn band.

Vi skal bruke laptop og kobler den til anlegg, så laster vi ned masse forskjellig musikk på den som kan surre å gå uten at noen trenger å skifte musikk underveis.

Skrevet

Vi er i full gang med å brenne cd'r. Vi har forskjellig sjanger på hver cd: swing/rock, 70-talls disco, moderne, rolige låter, salsa etc. Så hvis musikken som står på slår an, er det bare å spille ut cd'n. Og hvis ikke er det lett å sette på ny. Tror det blir litt mindre bytting av det enn hvis musikken er veldig blanda på hver cd.

Vi valgte bort live-band fordi 1: det blir litt dyrt 2: der vi leier lokale sa de at folk ofte liker å sitte utendørs og prate, og at liveband står der og spiller for tomt rom. Det er nå penger ut av vinduet, bokstavelig talt. :ler:

loolaa

Skrevet

Kan se ut som vi kommer til å brenne cd'er vi også. Har jo fått mange gode ideer på sidene her på hva slags låter man kna bruke etc. For ikke å snakke om at vi sparer veldig mye penger på det.

Takk for alle tilbakemeldingene. Godt å høre at vi ikke er alene om å synes at levende musikk er luksus. :)

Skrevet

ADVARSEL:

Dere som driver og brenner cd-er som dere skal spille under festen, dere er vel klar over at dette er ulovlig?

Og at om det f.eks. kommer kontroll for å sjekke om skjenkebevilgningen overholdes eller lignende, ja da sliter dere...

/Sofie

Skrevet

Det er ikke ulovlig å brenne CD'er (musikk) til privat bruk. Og bryllup er jo privat. Så lenge man brenner CD'er til eget bryllup, er det lovlig. Og man kan brenne til venner så lenge det gjøres uten vederlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...