Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å gjøre ting på pur faen bare for å plage? Sambo satte på møkkamusikken sin på full vreng her istad, nektet å ta på headsettet når jeg spurte pent, og kikket bare trassig på meg mens han skrudde opp lyden enda mer. Nå har jeg sittet her og blitt sintere og sinter, men har ikke sagt noe. Musikken har vel stått på i vel en time nå, og nå hører han ikke på musikken engang. Vi bor veldig smått, så jeg kan ikke bare gå på et annet rom.. *sukk*

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde79
Skrevet

Pussig... tankene mine gikk nettopp til den tiden da tenåringen i huset hadde sine verste raseri-anfall, stormet inn på rommet og satte anlegget på maks-volum...! :ler:

Gjest Hilde79
Skrevet

By the way... jeg ler ikke av deg, men av samboeren din :)

Skrevet

TENK når dere får barn...da jobber han overtid (sier han mn er på puben)

Hva skal du med en baby-liten og en tenåring til pappa, da får du jo begge deler uten at du er klar for det...

Sukk...

Skrevet

Hender vel at du også setter på en TV-serie han ikke vil se eller noe musikk han ser på som møkkamusikk, tenker jeg. Hvorfor gidder du å irritere deg? Med mindre det skjer hver eneste dag, da... Du bor der, han bor der, og begge må jenke seg. Han mener helt sikkert at han har jenket seg mye av en eller annen grunn i det siste, så nå er det hans tur til å bestemme litt.

Skrevet

Så slå av musikken, da.

Han hører jo ikke på den likevel.

Skrevet
Hender vel at du også setter på en TV-serie han ikke vil se eller noe musikk han ser på som møkkamusikk, tenker jeg. Hvorfor gidder du å irritere deg? Med mindre det skjer hver eneste dag, da... Du bor der, han bor der, og begge må jenke seg. Han mener helt sikkert at han har jenket seg mye av en eller annen grunn i det siste, så nå er det hans tur til å bestemme litt.

Jeg spør alltid om det er greit hvis jeg vil høre på min musikk som han ikke liker. Helst hører jeg på min musikk når han er ute av huset. Og jeg ser nesten aldri på tv'n, og hvis jeg skal se noe så slenger hans seg foran pc'n og spiller wow. Så nei, jeg plager ikke han på pur faen. Og når jeg attpåtil spør pent om han kan ta på se headsettet sitt, og han bare stirrer trassig på meg og skrur oop lyden..! Ja!

Skrevet

Men da hadde han sikkert lyst å høre musikk, da, og uten øretelefoner. Jeg liker ihvertfall ikke å måtte bruke det hver gang, da lyden blir gjengitt dårlig i de fleste øretelefoner. Og jeg skjønner ærlig talt ikke at du måtte kommentere det - en plate tar hvor lang tid? Maks én time..?

(og som vanlig tar jeg guttas parti... Lurer meg på hvorfor jeg stort sett bare har mannlige venner... :ler: )

Skrevet

At han vil høre sin musikk og helst uten høretelefoner er vel greit nok. Men gjør han det bare på trass er det kanskje ikke like sjarmerende?

Uansett.... kjappeste måten å bli kvitt furting er rett og slett å overse det. Blir så kjedelig å furte når ingen gidder å bry seg....

Skrevet

Jeg hadde vært kjip nok tilbake og tatt sikringa, sånn hvis jeg ikke hadde noe viktig som sto på da..

Skrevet

Jeg skjønner at han hadde lyst til å høre på sin musikk, men man kan da ikke gjøre alt man vil - når man vil det, når man ikke er alene. Jeg kan iallefall ikke gjøre det, da hadde han gått i fistel! Jeg begrenser meg og passer på å ikke irritere han for mye, og jeg synes han kan være litt grei på det området tilbake. Og kanskje dempet volumet littegrann. Synes det er litt drøyt når alle bildene rister på veggen, liksom. Jeg gikk ut for å ta meg en røyk og musikken hørtes tydelig ut, og ingen vinduer/ventiler var åpne.

Skrevet

Det kan virke som om dere trenger en pause fra hverandre. Det var vel ikke en forvokst trassig tenåring du hadde tenkt deg da dere flyttet sammen. Er det mulighet for at en av dere kan flytte et annet sted en stund? Så får dere etterhvert se om dere flytter sammen igjen. Det kan virke som om han provoserer deg med vilje, og da kan man jo lure på hvorfor.

Skrevet

Men ærlig talt - en gang i blant..? Vær litt fleksibel, da. Den ene gangen i blant...

Skrevet

Joda, niomi, den ene gangen er helt greit. Såklart kan han høre på sin musikk når han vil. Såklart skal han ikke spørre om lov til å ha musikken sin på. Såklart skal hun ikke bestemme hva han skal høre på og når han skal høre på det.

Men når han gjør ting på trass er det ikke greit uansett. Han kunne heller ha sagt fra til henne at han faktisk ville høre på musikken sin, og at han ikke ville ha på headsettet fordi lyden da blir dårligere. Så kunne han spilt de sangene han ville høre på, og så slått av. Ferdig med det.

Jeg har hatt en trassig fjortis til samboer jeg, og det var IKKE greit.

Gjest Hilde79
Skrevet

Jepp, det er forskjell på å gjøre ting for sin egen del fordi man ønsker det innimellom, og det å gjøre det på TRASS...

Skrevet

...Men gjorde han det på trass, eller ble han trassig fordi han øyeblikkelig ble kritisert..?

Skrevet
...Men gjorde han det på trass, eller ble han trassig fordi han øyeblikkelig ble kritisert..?

Du trenger ikke spinne mer på fantasien din. Han ble slettes ikke "øyeblikkelig kritisert". Jeg spurte pent om han kunne ta på seg headsettet.

Jeez.

Gjest Deception
Skrevet

Det er ikke mye kjekt å høre på musikk i headset, da. :forvirret:

Skrevet

Med mindre det er god årgangsmetal han spiller, synes jeg dette er fullstendig respektløst.

Skrevet

Om du bare spurte om han kunne ta på headsettet i en normal tone da han satte på musikk så var det da en svært barnslig reaksjon fra hans side, har han for vane å reagere slik når du spør han om noe ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...