Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min søker på ny jobb, og i stillinsannonnsen står det årslønnen. Deler man p 11 eller 12 måneder når man vil vite hva han får pr måned. Vet jo at 4 uker regnes som ferie, og derfor trodde jeg det skulle deles på . Men han er usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er 12 det deles på. for en får feriepenger som skal tilsvare ferieukene.

Skrevet

Regnes feriepengene inn i en årslønn? Trodde de kom på "toppen" jeg. For om du jobber overtid så får man jo feriepenger ut fra overtiden også...

Skrevet

Den skal deles på 12, ja. For årslønna er det man vil få utbetalt i løpet av et år dersom man ikke tar ut noe ferie.

Skrevet

Tusen takk begge to :)

Skrevet
Regnes feriepengene inn i en årslønn? Trodde de kom på "toppen" jeg. For om du jobber overtid så får man jo feriepenger ut fra overtiden også...

Ja, feriepengene er inkludert i årslønna ja, og du skal dermed dele årslønna på 12! Men det skal sies at årslønna ofte blir høyere, for dersom man har opptjent full ferie, pleier feriepengene i juni å utgjøre en høyere lønn enn de andre 11 månedene.

Vi får jo ikke feriepenger i tillegg til 12 månedslønner, den ene måneden (juni) får vi kun feriepenger.

• 6 måneder senere...
Skrevet
Ja, feriepengene er inkludert i årslønna ja, og du skal dermed dele årslønna på 12! Men det skal sies at årslønna ofte blir høyere, for dersom man har opptjent full ferie, pleier feriepengene i juni å utgjøre en høyere lønn enn de andre 11 månedene.

Vi får jo ikke feriepenger i tillegg til 12 månedslønner, den ene måneden (juni) får vi kun feriepenger.

Hmm. Jeg får fast månedslønn hver måned (12 måneder) + feriepenger i juni. Er ikke dette vanlig?

Skrevet
Hmm. Jeg får fast månedslønn hver måned (12 måneder) + feriepenger i juni. Er ikke dette vanlig?

Du får ikke utbetalt lønn for perioden du tar ferie, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...