Gjest Jeg lurer Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Alle som har hatt ørebetennelse vet hvor vondt det er, og hvor "godt" det føles når trommehinna endelig sprekker. Slik har i alle fall jeg hatt det... før! De siste to gangene jeg har hatt ørebetennelse har jeg fått "drittkjeft" fra legen for at jeg ikke har kommet inn tidligere, og legene tror meg ikke når jeg sier at jeg ikke kjenner ørebetennelsen i det hele tatt lenger! Jeg kan klø litt i øret, og akkurat i det trommehinna sprekker kjenner jeg en skarp smerte, men det er alt jeg kjenner før øret begynner å renne, og jeg skjønner at det er på tide å ta en liten tur inn til legen. Resultatet er at jeg kommer til behandling alt for sent, og at jeg må gå på antibiotika i flere uker før jeg blir bedre. Hørselen begynner også å lide av alt for sen behandling. Går det an å bli immun mot denne typen smerte? Jeg vet at en kan bli immun mot smerter en har til daglig, men jeg har ikke hatt ørebetennelse så ofte at det kan være årsaken... Legen kunne ikke forklare det, er det noen andre her med en teori på hvorfor jeg ikke merker at jeg har ørebetennelse før det er "for sent"?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Nå svarer jeg forsåvidt ikke på spm ditt, men det jeg stiller meg undrende til er at du pleier å bli behandlet med anribiotika for dette. Ørebetennelse skla sjelden behandles med dette så har du så kompliserte ørebetennelser hver gang at det må behandles med medikamenter??
Gjest Jeg lurer Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg bruker ikke å ha ørebetennelse særlig ofte, men når jeg først har det må jeg ha antibiotika, det er riktig! Da jeg kom til legen forrige gang måtte det 3 antibiotikakurer til for å få has på betennelsen, og også denne gangen så det stygt ut, i følge legen.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Min sønn hadde utallige ørebetennelser da han var veldig liten. Ikke en gang klarte jeg å fange det opp før trommhinna sprakk. Ja, så jeg tror det er mulig uten å ha de store smertene. En gang var vi på kontroll ved 10-tiden på formiddagen for en tidligere ørebetennelse. Vi dro på kafe etter legebesøket. Sønnen var litt utrolig uten å være veldig sutrete. Ved 17-tiden samme dag så sprakk trommhinna. Så kjapt kan det altså gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå