Gå til innhold

Hjelp til og finne økologisk mat?

momo

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne handlet mer økologisk mat, men er elendig tilbud her jeg bor.

Tenkte det kanskje var noen gårder i nærheten som kanskje solgte økologisk mat til private. Jeg har søkt en del på nett nå, men finner ikke noe.

Noen som har tips om noen spesifike steder i Hedmark eller vet steder jeg kan søke og prøve og finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt sett så har kjedene Coop Mega, Meny og Maxi godt utvalg av økologiske produkter - har du noen av disse såpass nær at du kan reise f.eks en gang i måneden og hamstre økologiske produkter som kan lagres en tid? (Sukker, mel, hermetikk, erter, linser osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge de butikkene nær meg, men utvalget her jeg bor er dårlig i de.

Tror det jeg har funnet der er hermetiske tomater, de pleier jeg og kjøpe.

Nå er jeg allergisk mot hvete, så mel og pasta er ikke aktuelt uansett, så godt mulig de har det. Sukker skal jeg se etter neste gang jeg trenger det.

De har og et veldig begrenset utvalg i grønnsaker og frukt. Men det er skyhøye priser og feks bananene er helt brune.

Skulle virkelig ønske vi bodde et sted med mulighet for og få sånne frukt og grønnt kasser på døra, det hadde bare vært helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne lokale bønder som selger direkte til forbruker kan du se på http://www.bondensmarked.no/ . Ikke alle produserer økologiske varer selvfølgelig, men det er uansett mye mer miljøvennlig å kjøpe noe som er lokalprodusert, og dermed ikke har forurenset med å bli transportert over "halve verden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, men er ingen i nærheten her vi bor. Vi må kjøre over en time for og komme til den nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke det nei. Har vært inne og sett nå og men finner ingenting.

Er sikkert bare jeg som er dum, men jeg klarer ikke og finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at Ultra i Sarpsborg hadde 15% rabatt på alle økologiske varer nå, og det var ganske stort utvalg de hadde også. Kanskje de har det i nærheten av deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det nei. Har vært inne og sett nå og men finner ingenting.

Er sikkert bare jeg som er dum, men jeg klarer ikke og finne det.

Neida, det var litt bortgjemt.

Gå inn på et marked som er ikke alt for langt borte fra deg. Det er litt forskjellig på hvor mye informasjon som står på hvert enkelt marked, noen har mye og noen har lite. Men et stykke nedi der vil du finne en overskrift om produsenter. Der kan du trykke på "les mer", og får da på mange av markedene opp en liste med bønder som leverer. Den er også litt forskjellig fra sted til sted, men det ser ut til at den i alle fall inneholder navn på produsenten, hint om hva de produserer og en andresse, så da kan du kanskje finne noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge de butikkene nær meg, men utvalget her jeg bor er dårlig i de.

.

Da er det viktig at du sier ifra om at du er misfornøyd! Bare på den måten kan de forbedre seg :) Jeg har fått inn flere forskjellige varer i min lokale Rema-butikk ved å mase litt. Butikkene trenger kundene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...