Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 En jeg kjenner er veldig plaget med uro i beina samt stikking, kramper og smerter. Er det noen som har råd og tips? Tenker på om det kan være mangel på et mineral og/eller vitamin.
Brunhilde Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Det jeg har hatt veldig god erfaring med er magnesium. Ta anbfalt dose før du legger deg, jeg syns det hjelper i løpet av en dag eller to.
Devana Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Magnesium kan hjelpe som brunhilde nevner...Jeg har samme problemet, og når smertene blir for ille hjelper det ofte med en varmeflaske eller varmt bad.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Kan hende jeg er far off, men samboeren min får ofte kilinger i beina når han skal sove. Da er det som regel fordi han har drukket brus, spist noe godis, hatt syltetøy på skiva til kvelds eller lignende.. Bare et lite tips, og kanskje det også kan hjelpe litt på noe av det?
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Magnesium og b-vitaminer. Ikke ølgjær (de har ikke alle b-vit. og ikke b-vit 12)
*MEDUSA* Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 (endret) Eller knyte en ulltråd rundt ankelen, som moren min alltid sier Skal visst være et kjærringråd Litt plaget selv(bare urolige ben ikke smerter) men aldri prøvd tråden, ligger bare å tråkker å strekker Endret 18. februar 2007 av *MEDUSA*
Gjest ~Alwa~ Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har hørt at utrolige bein også kan komme av mangel på folinsyre.Jeg har slitt med begge deler, men når nivået folinsyre i kroppen kom opp på normalen forsvant også de urolige beina.
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Takker for svar. Skal videreformidle de. Tror kanskje vi starter med magnesium. Folinsyre forbinder jeg med det å skulle bli gravid, men der er jeg kanskje helt på jorde? Skal iallfall google litt.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Takker for svar. Skal videreformidle de. Tror kanskje vi starter med magnesium. Folinsyre forbinder jeg med det å skulle bli gravid, men der er jeg kanskje helt på jorde? Skal iallfall google litt. ← Folsyre er et b-vitamin, som man trenger uavhengig om man vil bli gravid eller ikke. I forbindelse med graviditet taes det for å forhindre ryggmargsbrokk hos fosteret, og vel også øke fruktbarheten. Men er godt for andre ting også.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Folsyre er et b-vitamin, som man trenger uavhengig om man vil bli gravid eller ikke. I forbindelse med graviditet taes det for å forhindre ryggmargsbrokk hos fosteret, og vel også øke fruktbarheten. Men er godt for andre ting også. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå