Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å motta attføringspenger samtidig som man har inntekt uten at Aetat oppdager det? Har en mistanke om at noen jeg kjenner prøver å lure Aeat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Går det an å motta attføringspenger samtidig som man har inntekt uten at Aetat oppdager det? Har en mistanke om at noen jeg kjenner prøver å lure Aeat...

Man har jo lov til å ha litt inntekt da, så lenge man har meldt fra til NAV om det.

Skrevet

Men her er det snakk om en god del i inntekt, og tror hun får attføringspenger fortsatt. Går det an? Kan ikke aetat finne det ut ganske kjapt?

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er vel heller at jeg vil advare henne enn å avsløre henne...det er jo ulovlig, og hvis det lett kan oppdages,så kanskje hun slutter.

Skrevet

Hun kan godt motta både attføringspenger og samtidig jobbe. Så lenge hun oppgir inntekt er det ikke noe problem. Når hun overstiger en viss grense kuttes det i attføringen.

Gjest Heloise
Skrevet

Husker ikke helt, men tror det er noe i denne duren det fungerer... :

La oss si du får 4000,- i måneden i attføring... Og du får deg jobb, og tjener 2000,- i måneden. Da får du 2000,- i attføring slik at summen uansett ikke er lavere enn 4000,- i måneden... Men du kan ikke så attføring, full sum, ved siden av en jobb.

Mener det var slik, husker det fra en ex som holdt på med det styret. For å si det slik, han begynte aldri å jobbe >_<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...