Gjest Revenka Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Går det greit med noe ventetid mellom vielse og oppmøte til selskapet? Vi har vielse klokken 13, og fotografering klokken 14.30. Når bør jeg invitere til middagen? Vi kan være ved selskapslokalene tidligst 15.45.
Trampe Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Vielsen vår var over ca 13:45, og vi hadde middag 17:00. Vi tenkte veldig på dette, vi hadde mange gjester som kom utenbys fra, og det ville være trasig for dem å sitte på et hotellrom eller i ei campinghytte så lenge. Jeg og mannen, forloverne våre og min bror (sjåfør) dro til fotografen. I mellomtida organiserte mamma alt for gjestene. Hun er lærer, og fikk låne aktivitetsrommet på skolen der hun jobber. Kvelden før hadde vi delt gjestene i grupper, ordnet lokalet, pyntet litt og satt frem tallerkener og glass. På morgenen før vielsen sto noen av mannens tanter og skjærte opp frukt, så alt skulle være klart. Etter vielsen fikk gjestene kart til skolen. De som ikke hadde bil fikk sitte på med andre, vi hadde flere som kjørte. Gjestene hadde quiz om brudeparet, fikk frukt, kringle, rundstykker og kaffe, og fikk tid til å bli kjent med hverandre. Da vi var ferdige hos fotografen dro vil til lokalet der middagen skulle være, og gjestene kom dit etterhvert. I ettertid er vi utrolig glade for at vi gjorde nettopp dette. Quizen og lekene var en suksess. Gjestene var sultne, så det var kjempelurt å servere lett mat. Mange snakker fremdeles om bryllupet når vi møtes, og det er spesielt tida på skolen som blir dratt frem Bare et tips til hvordan dere kan gjøre det. Gjestene ble underholdt, vi slapp å stresse hos fotografen, og kokkene fikk lage maten i fred i selskapslokalet. Har dere tilgang på et lite lokale ekstra er det en super måte å gjøre det på.
Susannah Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Det hørtes ut som en smart måte å gjøre det på, Itacha! Alltid kjekt med en lærer i familien, de kan det med å organisere Men til TS: Jeg har ikke giftet meg (så hva gjør jeg stadig vekk inne på brullypstråder????) men har jo være gjest i noen brullyp. I et brullyp var det veldig uklart når middagen egentlig begynte, så alle baserte seg på løse rykter, rykter som faktisk forandret seg like utenfor kirken etter vielsen. Dette endte med at noen kom senere enn de skulle, noen måtte til og med ringes opp mens vi ventet på middagen fordi de trodde det var 1 time senere. Så uansett hva dere gjør, gi god informasjon i alle fall!
Merneith Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 De beste bryllupene jeg har vært på, så har brudeparet vært hos fotografen før vielsen. Dødtiden mellom vielse og middag er til å kjede seg i hjel av. Ved et tilfelle så har jeg droppet vielsen (bryllupet til en fjern slektning). Et arrangement i mellomtiden er sikkert lurt. Ikke noe for folk som meg, men det er sikkert mange som liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå