Gå til innhold

Junior har tukla med dataen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior har vært og spilt på dataen i morges, og nå ser den ut som en pc for svaksynte!

Alt er forstørret, og det er umulig å bruke internet, f.eks. Uansett programmer, er alle ikoner, skrifter og alt annet forstørret.

Har prøvd å restarte, men det blir ikke borte.

Noen som vet hvordan dette kan fikses? Jeg blir :sur: av dette!

Har prøvd å spørre junior selv hva han har gjort, men han sier det bare "ble sånn". Mmmmm.... :roll: Sikkertt! ;)

Hjelp, jeg blir sprø!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Junior har vært og spilt på dataen i morges, og nå ser den ut som en pc for svaksynte!

Alt er forstørret, og det er umulig å bruke internet, f.eks. Uansett programmer, er alle ikoner, skrifter og alt annet forstørret.

Har prøvd å restarte, men det blir ikke borte.

Noen som vet hvordan dette kan fikses? Jeg blir  :sur:  av dette!

Har prøvd å spørre junior selv hva han har gjort, men han sier det bare "ble sånn". Mmmmm....  :roll:  Sikkertt! ;)

Hjelp, jeg blir sprø!

Poden har nok sikkert rett - av og til når man spiller spill settes skjermoppløsningen ned til f.eks 640x480 pixler, og det er ikke alltid dette settes tilbake når spillet avsluttes.

Men uansett: Skjermoppløsningen setter du ved å høyreklikke et eller annet sted på bakgrunnen (desktoppen) din - hold deg unna ikonene. Velg "Egenskaper" fra menyen som kommer opp når du høyreklikker.

Det dukker opp et vindu hvor det står "Egenskaper for skjerm" øverst. Hvis du ikke ser "OK", "Avbryt" og "Bruk"-knappene nederst på det bilde, kan det se litt tricky ut, men det skal gå bra.

Velg arkfanen "Innstillinger" som du finner øverst til høyre i vinduet "Egenskaper for skjerm". Et stykke nede på vinduet finner du "Skjermoppløsning". Her drar du skyveknappen til høyre. Hvor langt til høyre (hvilken oppløsning) avhenger av hvilken skjerm du har. 19-tommers flatskjerm bør kjøre på 1280x1024, mens f.eks en 17" vanlig skjerm bør ha 1024x768 punkter.

Klikk på "Bruk" når du har endret til ønsket verdi. Du vil få spørsmål om du vil beholde den nye oppløsningen etter at Windows har forsøkt den.

Lykke til. Bare spør igjen om det er noe.

Skrevet

TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå er alt tilbake til normalt igjen, og jeg kan puste lettet ut.

Du er en knupp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette hadde jeg ALDRI funnet ut av på egen hånd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...