Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper noe som koster 354.50 norske kroner. Hvor mye må jeg da betale i toll etc?

Noen peiling?

ALdri handlet fra Strawb., trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke toll på sminke, 354.50*0.25 i moms, 90 kroner i gebyr til posten.

Og faks kvittering til SN og få det tilbakebetalt, om du gidder/vil.

Skrevet

Dette er noe krem opplegg. Betaler jeg da 90 kr??

Ble litt forvirra her

Skrevet

Ja, du betaler et fortollingsgebyr på 80-90kr til Posten, men du må alikevel i tillegg betale 25% moms av varens verdi+frakt dersom du bestiller for over 200kr.(Nå sender jo SN fraktfritt da)

Skrevet

Det er riktig som det sies her, det blir moms du må betale og så avgiften til Posten for at de gjør jobben for deg.

Du kan lese litt mer om reglene her:

http://www.billigbeauty.com/articles/17/1/...rret/Page1.html

Og tilbudet om tilbakebetaling av momsen er jo fantastisk, så vidt jeg vet er det ikke flere nettbutikker som har et sånt tilbud?

Skrevet

Hvor lang tid tar det vanligvis å få varene gjennom tollen i Norge? Og hvor lang tid må jeg da regne med å vente på pakken totalt sett, inkludert frakten fra USA? Og må man hente pakken på Alna her i Oslo når den har blitt fortollet for å slippe å betale ytterligere gebyr til posten? (ble fortalt dette av en som var veldig skeptisk til butikker som SN..)

Skrevet

Jeg har hatt pakker som har blitt forsinket flere uker i toll, andre har kommet et par dager etter "skjema" så tror det kan variere veldig. Du kan velge forenklet tollbehandling hos Posten, det er det som koster 90 kroner. Greit, du må betale 90 kroner, men da fikser de alt. Du trenger bare gå på ditt lokale postkontor og betale summen på hentelappen og så er pakken din.

Alternativet er å fortolle pakken selv, da må du muligens hente den på Alna. Jeg har ikke gjort dette selv, mulig det er enkelt når du kan det? Synes bare det virker litt komplisert og som mye merarbeid for å spare 90 kroner.

Du kan forøvrig lese mer på www.toll.no eller http://www.billigbeauty.com/categories/Mom...yr-%252d-guide/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...