Gå til innhold

toten

Fremhevede innlegg

Gjest uværet
Skrevet

er det noen som er derfra?

hvordan er det å bo der?

hvordan er folkene der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, selv om jeg har vært der. En venninne av meg er født der (to faktisk) men de har valgt Oslo. Hvorfor spør du, og hvem er du?

Man kan ikke generalisere og si at alle fra Toten er sånn og alle fra Bergen bruker paraply? Nemlig. Men det gjør du ved å spørre på den måten.

Skal gi deg et saklig svar. Om vintereren er det kaldere på Toten enn i Spania...

Skrevet

Jeg vil gjerne generalisere og påstå at det er utrolig mye duliatten og harryfolk på Toten!

Gjest *Magica*
Skrevet

Det bor alle slags folk på Toten, som de fleste andre steder. Det er pent, lyst og åpent der, Mjøsa og Gjøvik i nærheten.

Har ikke bodd der, men reiser der en del. Hadde ikek hatt noe imot å bosette meg der.

Skrevet

Jeg bor der :sjenert: Bare spør hvis det er noe du lurer på. :) Selvfølgelig er det en del snåle folk her, men de finnes overalt, ikke bare på bygdene.

Gjest uværet
Skrevet
Hvorfor spør du, og hvem er du?

er du sur?

hvem jeg er? jeg er uværet!

du da?

Gjest uværet
Skrevet
Jeg bor der  :sjenert: Bare spør hvis det er noe du lurer på.  :) Selvfølgelig er det en del snåle folk her, men de finnes overalt, ikke bare på bygdene.

hvis jeg skulle bosette meg på toten, hvor bør jeg gjøre det da?

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Som hedmarking MÅ jeg bare stikke hodet inn i "vepsebolet" å uttale meg litt!

(Er 1/4 totning selv da)

Toten har landets beste utsikt- ser jo rett over til den rette sia!!!

Men ellers om Toten (tar utgangspunkt i Kapp/Lena:

Grei avstand til Gjøvik (ikke en naturperle av en by- men har alt du trenger)

Grei avstand til Oslo- men en SKUMMEL bilvei!!

Dårlig med "strandsone" (med tanke på å at det ligger ved Mjøsa)

Skygge- ligger jo "på baksiden av Skreia-fjella"

Mye "bråk" (nedleggelse/ikke-nedleggelse) rundt nærmeste sykehus (gjøvik- tenker spes på føden)

Men- ønsker man å bo landlig til- uten altfor lange avstander til en by- så er det pent på Toten!!!

Endret av prestekrage
Skrevet (endret)
hvis jeg skulle bosette meg på toten, hvor bør jeg gjøre det da?

Det kommer jo litt an på hva du liker egentlig. :)

På Kapp er det veldig pent, spesielt på sommertid. Utsikt til Mjøsa, fint å bade osv. Personlig synes jeg Bøverbru, Kolbu og de traktene blir for øde, du får liksom hverken i pose eller sekk. Lena har et trivelig sentrum. Raufoss er ikke akkurat et pent sted, men der er det masse arbeidsplasser, god barnehagedekning (og nye, fine barnehager), bra skoler og det kommer et kjøpesenter dit i til våren, med treningssenter og pol og slikt. :ler:

Hunndalen sentrum er ikke mye å rope hurra for, men det blir stadig bebyggelse mellom Gjøvik og Hunndalen, og du bruker bare 5 min til Gjøvik.

Bare å spørre mer, eller sende en PM om du vil! :)

Endret av J.K. Rowling
Gjest *Magica*
Skrevet
Det kommer jo litt an på hva du liker egentlig. :)

På Kapp er det veldig pent, spesielt på sommertid. Utsikt til Mjøsa, fint å bade osv. Personlig synes jeg Bøverbru, Kolbu og de traktene blir for øde

Kolbu har jo et uteliv det går rykter om!

På Reinsvoll er det skikkelig fint.

I alle fall en fin, ny barneskole. Psykiatrisk sykehus også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...