Gå til innhold

Suksess terte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å prøve meg på å lage en Suksessterte i morgen, og trenger en god oppskrift, er det noen som kan hjelpe? :rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Her er min oppskrift.

Suksesskake

Bunner:

300 g malte mandler

300 g sukker

1 ss mel

1 strøken ts bakepulver

5 stivpiskede eggehviter

Alt blandes og stekes i 2 like store former ved 175 grader i 45 minutter.

Fyll:

5 eggeplommer

1 dl fløte

150 g. melis

Alt kokes opp under omrøring og avkjøles

150 g melange margarin røres hvitt og blandes i resten av fyllet og røres luftig.

Fylles has mellom og oppå bunnene. Ha revet sjokolade oppå.

Skrevet

Nei!! ikke bruk melange!!!! Du MÅ bruke meierismør for å få den ekte deilige smaken.

Bunn; 250g malte mandler

200g sukker

4 eggehviter

pisk eggehvite og sukker til marengs, vend inn malte mandler. 170 grader ca 30-40min.

Fyll

4 eggeplommer

2 dl fløte

150g sukker

en vaniljestang, skrap ut frøene

kok opp fløten m sukker og frøene fra vaniljestangen( resten av stangen putter du oppi sukkerboksen din=))

pisk eggene lett sammmen og hell den kokende fløteblandingen oppi mens du pisker lett. hell det tilbake i kjelen og rør sakte over svak varme til det tykner (80grader) Må ikke koke..da blir det eggerøre!

Rør inn 200 gram mykt meierismør, hvis du vil kan du piske kremen luftig i kjøkkenmaskin.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

Hei! Jeg også trenger litt hjelp mht suksesskake. Jeg er veldig glad i det og har laget dette 2-3 ganger, men får aldri til kremen slik jeg mener den bør være. Har smakt den de har på Baker Hansen og den er kjempegod. Kremen er skikkelig gul og luftig! Den jeg lager blir ikke så gul... Er det noen som vet hemmeligheten?

En annen ting mht kremen er hvor forskjellige oppskrifter som finnes.Noen sier at den skal nå kokepunktet og gis et raskt oppkok, Andre sier at den ikke skal kokes. Jeg blir helt forvirret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...