Gå til innhold

Alternativ veggpryd?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hei!

Flyttet inn i nytt rekkehus i høst, og p.g.a. økonomi, har jeg ikke fått kjøpt alle de bildene og div. annen veggpryd som jeg ville skaffe meg. Har laget egne bilder (oljemaling, skisser o.l) men det utgjør ikke så mye. Jeg er lei av å se all den tomme veggplassen. :Gjesp:

Er det noen som har forslag til noe som jeg kan ha på veggene mine, som er fint og billig?? Gjerne alternativt til bilder! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med litt Ikea kunst?

Eller du kan kjøpte noen tøffe kunst postkort, lime dem fast på en stor farget eller hvit kartong som du kjøper i bokhandelen. Så kan du kjøpe noen enkle, litt brede trehvite billigrammer som du maler i en farge som passer til.

Andre ting, som f.eks et stilig sjal eller stoffstykke kan også rammes inn, med eller uten glass.

Du kan også ta et stykke stoff du syntes er pent og lage en bred, høy "klokkestreng". ( EKS: ca 170cm høyt og 60 cm bredt. Sy en løpegang øverst. Tre stoffstykket på en sort smijernsgardinstang fra Ikea med noen tøffe spyd på sidene. Evnt kan du feste den på samme måten nederst.)

Eller:

Kjøp deg en sort/hvitt film og knips i vei.

Loppemarked ideen er også kjempegod. Husk at gamle speil med håpløse rammer kan males, gjerne med en grunnfarge og en utenpåfarge for å få liv i rammen.

Lykke til. Ikke la mangel på penger begrense deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe tøft her en dag til ei venninne. Hun hadde kjøpt en stor ramme ( i gull, ser litt antikk ut...) og tatt ut platen bak. Den hadde hun hengt opp på veggen, og i midten av den rammen hengte hun opp en stilig kubbelysestake....Var veldig stilig. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på noen av disse "pusse-opp-programmene" at de trekker rammer med stoff i forskjellige farger eller mønstre, akkurat som et lerret.

Hvis du finner en stoffrest eller 10, så kan dette bli ganske så dekorativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller:

Kjøp deg en sort/hvitt film og knips i vei.

Noen ganger får jeg bare bekreftet at min hjerne ikke fungerer på den kreative måten... Vil så gjerne bli mer kreativ, og søker råd, tips og informasjon rundt omkring, men ofte kan jeg allikevel ikke se de mest åpenbare løsninger. Har vært på jakt etter et par stilige sort/hvitt bilder i postkort størrelse en stund nå, men har ikke funnet noen jeg kan like. Men tanken om å prøve å ta noen selv har slett ikke falt meg inn :roll:

Derfor: Tusen takk Mie, for inspirasjon :P Godt jeg har KG!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På IKEA har de også rimelige, fargerike rammer, små og store - og en masse kunstkort i pakker på fem-seks stykker til 29 kroner.

Kjøp et antall rammer, legg inni disse, og når du blir lei, så bytter du dem bare, "pusser opp rommet" for 29 kroner. Og i tillegg har du flotte kort å sende venner og kjente.

Dekorativt, jeg gjør dette i smårom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempelekkert med et stoff som henger på veggen. (ser det er foreslått før, men måtte bare nevne det).

Da kan du også enkelt skifte farge og stil etter humør.

Dessuten blir det fort kjedelig med kun firekantede bilder.

Stikk på et galleri og kikk på litt tekstilkunst. Finner du noe du liker så bare kopierer du det! Enkelt, smart og billig.

Gjorde det ofte tidligere og fikk mye skryt for "min" kreativitet!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heng opp et fint plagg! Jeg hadde en venninne som hadde forskjellige jakker hengende på en stor vegg, det var veldig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...