Ulva Skrevet 16. februar 2007 #1 Del Skrevet 16. februar 2007 Går det ann å lage dei fløtegratinerte potetene på forhånd og oppbevare dei i kjøleskapet fram til steiking? på førehand takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 16. februar 2007 #2 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja! Ha i ekstra med væske slik at det ikke tørker helt ut etter steking. Når du skal spise, varmer du det i stekeovnen til passelig varme. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 16. februar 2007 #3 Del Skrevet 16. februar 2007 Det går vedig fint. Ofte blir de faktisk enda bedre fordi smakene får satt seg litt. Bare vær obs på at poteter vesker litt, så gratengen kan se skilt ut når du tar den ut av kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 16. februar 2007 Takk for svar, lurt å ta osten på rett før den skal i ovnen da? viss eg ikkje steiker den på førehand? har aldri laget fløtegratinerte poteter før, så eg e litt "grønn" på dette området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 16. februar 2007 #5 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) hvis du ikke steiker den på forhånd kan potetene bli litt brune og stygge dersom de stikker opp av væsken. Kanskje det kunne vært en ide å ta ost på allerede da, ja. Det ville jeg ihvertfall prøvd. Jeg lager forøvrig ikke slike poteter med ost på, men det er jo selvsagt en smakssak Endret 16. februar 2007 av pellegrino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. februar 2007 #6 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan godt lage formen på forhold å sette den i kjøleskapet. Like greit å legge på ost med en gang. Jeg pleier ofte å koke potetskivene m/hvitløk og oppskåret løk i fløten til de er passe møre. Heller så alt over i den ildfaste formen - legger på ost - og setter kjølig til vi skal spise. Da er det bare å gjennomvarme/gratinere potetene. De kan godt lages dagen før - uten at det merkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 16. februar 2007 #7 Del Skrevet 16. februar 2007 Nei, ikke ta ost på. Men sørg for at potetene er dekket av vesken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå