Gå til innhold

Kjeksen til ostekaka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat satt formen i kjøleskapet, og i morgen venter en deilig ostekake med sitrongele. MMM!

Men så slår det meg (som det alltid gjør når lager denne); når jeg skal knuse kjeksen, er det ikke mulig å gjøre det - uten at hele kjøkkenet blir fullt av smuler!

Er det noen som har et godt tips til hvordan holde kjeksen i bollen, så jeg kan slippe storrengjøring neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har akkurat satt formen i kjøleskapet, og i morgen venter en deilig ostekake med sitrongele. MMM!

Men så slår det meg (som det alltid gjør når lager denne); når jeg skal knuse kjeksen, er det ikke mulig å gjøre det - uten at hele kjøkkenet blir fullt av smuler!

Er det noen som har et godt tips til hvordan holde kjeksen i bollen, så jeg kan slippe storrengjøring neste gang?

Jeg pleier å ta kjeksen inni doble blanke poser og knuser de mens de er inne i posen..

Skrevet

Åhh! Takk! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det!? :klaske:

Hva skulle jeg gjort uten KG :ler:

Skrevet

Jeg tar kjeksen i pose og smuldrer den noe med kjevle før jeg heller smuleblandinga i food prosessor og tilsetter smøret. Hater å smuldre for hånd!

Skrevet

Jeg har først knust grovt med hendene og så gått over til stavmikser. Det skal jeg i alle fall aldri gjøre igjen ;)

Skrevet

Jeg knuser kjeksen i food processor og så har jeg i smeltet smør etterpå. Trenger ikke bruke hendene til noe som helst og det blir aldri søl. :)

Skrevet
Jeg tar kjeksen i pose og smuldrer den noe med kjevle før jeg heller smuleblandinga i food prosessor og tilsetter smøret. Hater å smuldre for hånd!

Akkurat slik pleier jeg også å gjøre..

Skrevet

har kjeksen og smøret i foodprocessor, blir ikke noe søl og helt jevnt blandet.

Skrevet

Før jeg fikk food processor, hadde jeg kjeksen i pose og finknuste med kjevle. Deretter smuldret jeg inn skikkelig mykt smør (nesten rennende).

Skrevet
har kjeksen og smøret i foodprocessor, blir ikke noe søl og helt jevnt blandet.

Samme her, men jeg knuser kjeksen før jeg tilsetter smøret..ellers blir blandingen altfor jevn synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...