Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Annabelle
Skrevet

Broren min gir aldri julegaver eller bursdagsgaver, men dersom jeg planlegger å kjøpe noe til foreldrene våre skal han alltid være med å spleise.

Måten det fungerer på er at jeg ordner alt, så skriver han seg på kortet også, og skal betale neste gang han ser meg. Men neste gang han ser meg har han ikke cash, forlagt kortet osv... :overrasket:

Må bemerkes at han tjener ca 700 000 i året pluss bonus og jeg jobber deltid i en matvareforretning, så det er ikke pengene det står på.

Tusen ganger har jeg sagt at han får fikse sine egne gaver, men da dropper han gjerne hele greia!

:sur:

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Broren min gir aldri julegaver eller bursdagsgaver, men dersom jeg planlegger å kjøpe noe til foreldrene våre skal han alltid være med å spleise.

Måten det fungerer på er at jeg ordner alt, så skriver han seg på kortet også, og skal betale neste gang han ser meg. Men neste gang han ser meg har han ikke cash, forlagt kortet osv... :overrasket:

Må bemerkes at han tjener ca 700 000 i året pluss bonus og jeg jobber deltid i en matvareforretning, så det er ikke pengene det står på.

Tusen ganger har jeg sagt at han får fikse sine egne gaver, men da dropper han gjerne hele greia!

:sur:

Tips?

La han droppe det da! Hvorfor skal ikke foreldrene dine se hvor gjerrig han er?

Jeg hadde kanskje kommet med en kommentar i tillegg når han kommer uten pakke, : Å så du har ikke penger du til pakke med full jobb?

Slike folk irriterer meg virkelig!!!!

Skrevet

Enig med baby-e og mallina. Hvorfor skal du 'cover his ass'?

Skrevet

Slik har jeg også hatt det. Kjøpte t.o.m julegaver til mine barn fra onkel X slik at ikke de skulle bli skuffet.

Sluttet med det. Jeg sa det faktisk høyt i en stor dag i familien. Jeg sa: JA; DETTE ER NÅ DET 6 ÅRET JEG HAR KJØPT BÅDE JULE OG BURDAGSGAVER FOR x SÅ NÅ ER JEG LEI DET. HERETTER BLIR DET NOK NOEN GAVER MINDRE PÅ ALLE HVERT ÅR..

Jeg var så sint inni meg nemlig. DEt startet med at han sa: Var det alt du kunne få tak i for x antall kroner...

SLUTT MED SLIKT DU OG. DET TJENER IKKE TIL NOE :klem:

Skrevet

Drit i han og la han handle gavene selv. Makan til oppførsel :frustrert:

Skrevet

Ja, erru gær`n!! La fyren kjøpe gaver selv, ikke gå med på spleising en eneste gang til!!

Skrevet
Slik har jeg også hatt det. Kjøpte t.o.m julegaver til mine barn fra onkel  X slik at ikke de skulle bli skuffet.

Sluttet med det. Jeg sa det faktisk høyt i en stor dag i familien. Jeg sa: JA; DETTE ER NÅ DET 6 ÅRET JEG HAR KJØPT BÅDE JULE OG BURDAGSGAVER FOR x SÅ NÅ ER JEG LEI DET. HERETTER BLIR DET NOK NOEN GAVER MINDRE PÅ ALLE HVERT ÅR..

Jeg var så sint inni meg nemlig. DEt startet med at han sa: Var det alt du kunne få tak i for x antall kroner...

SLUTT MED SLIKT DU OG. DET TJENER IKKE TIL NOE :klem:

Snakk om å lage ris til egen bak.. Hvorfor i alle dager kjøper du gaver til dine unger fra onkelen? Barn har ikke krav på gaver, og det er en uting å "lære" de å forvente gaver.

Trådstarter, slutt å la din bror være med på spleisen da hvis dette irriterer deg slik! Det er jo ikke synd i deg egentlig, for dette er jo faktisk en situasjon du har valgt selv.

Skrevet

Jeg vet at det ikke er lett, men det er bare du som kan gjøre noe med dette. Jeg hadde en gniten venn en gang og jeg tror ikke hun en gang visste om det for vi var for feig til å si noe. Gikk bare bak ryggen hennes og irriterte oss. Så det gikk jo mest utover oss rundt henne!

Så du må enten, hvis du har guts til det, si at nå er det nok og så forklare hvorfor. Eller enkelt og greit bare si at i år kjøper jeg gave for meg selv, uten noen forklaring. Men du må bare gjøre det, ellers kommer dette til å irritere deg i mange år til, du vet det, sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...