Gå til innhold

fastelavens boller

Anbefalte innlegg

Skrevet

får besøk på søndag rimelig tidlig og skal da så klart servere fastelavens boller:=) mmmm men for å få disse bollene mest mulig ferske, må de bakest på søndag, eller går dte fint om de bakes lørdags ettermiddag/kveld? må stå opp rimelig tidlig om de skal bakes søndag, og har ikke lyst til det på en søndag heller......:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du flere muligheter; bake bollene på lørdag og fryse de ned, for så å varme de opp på søndag. Ligger de i pose på benken natta over, er de ikke like ferske og gode, synes jeg. Men klart det går an.

Eller du kan lage deigen på lørdag, la den heve natta over, og steke bollene på søndag.

:)

Skrevet

Boller er så bondsk. Prøv Eclairs i stedet.

Skrevet

hæ? eclairs??

ja det er jo mulig, å kunne bake deigen på lørdag og steke dem på søndag, da har de jo fått såppass heving at de trenger kanskje ikke etterheves etter at de er rullet ut som boller:)

toppers!

Skrevet
hæ? eclairs??

Vannbakkels. ;) Det er forøvrig det jeg forbinder med fastelavnsboller, ikke vanlige hveteboller.

Skrevet

åja...

hmmm hver sin smak vet du:)

Skrevet
ja det er jo mulig, å kunne bake deigen på lørdag og steke dem på søndag, da har de jo fått såppass heving at de trenger kanskje ikke etterheves etter at de er rullet ut som boller:)

Du må uansett etterheve bollene. Setter du deigen på lørdag er det best å heve den i kjøleskapet over natten.

Boller er så bondsk. Prøv Eclairs i stedet.

Bondsk og bondsk.... Det er jo hveteboller som er de tradisjonelle fastelavnsbollene her til lands. Eclairs kan man jo lage når som helst ellers (dersom man ikke tilfeldigvis har dette som fastelavnstradisjon, da :))

Skrevet
Eclairs kan man jo lage når som helst ellers (dersom man ikke tilfeldigvis har dette som fastelavnstradisjon, da :))

Man kan jo lage hveteboller når som helst også da. Og jeg vil tippe at 99% av den norske befolkning lager hveteboller oftere på vanlige dager enn de lager vannbakkels. ;)

Skrevet

et bittebittelite spm til... må nemlgi ha det inn med teskje :sjenert:

kan jeg rulle ut bollene på lørdag og sette dem i kjøleskap natten over til søndag og steke dem søndagen??

eller mener dere at jeg må rulle ut og heve på søndagen ?

Skrevet
Man kan jo lage hveteboller når som helst også da. Og jeg vil tippe at 99% av den norske befolkning lager hveteboller oftere på vanlige dager enn de lager vannbakkels.  ;)

Joa, men det er vel bare på fastelavn vi fyller dem med krem og har melisdryss på toppen slik at man må huske å spise på utpust? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...