Gå til innhold

Hudpleier

Kathi

Anbefalte innlegg

Hei!

Har 4 år bak meg med høyere utdanning innen helsefag. Altså med en del vekttall eller studiepoeng innen anatomi og sykdomslære etc. Dersom jeg ønsker å ta en ny utdanning innen hudpleie må jeg da gå 3 år? Tenkte kanskje jeg kunne slippe unna med VKI og VKII... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du trenger vel ikke 4 år for å bli hudpleier vel? er ikke det en utdanning som man tar på videregåendenivå, på linje med f.eks hjelpepleier?

om du har studiekompetanse, så kan du bli hudpleier på ett år på forskjellige skoler, som for eksempel hudakademiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 4 år trenger jeg vel ikke. Men ut fra det jeg har søkt opp av altarnativer som ikke befinner seg i Oslo så må jeg nok på ei videregående skole. Jeg lurte vel om man kan få godkrevet en del av den høyere utdanninga mi slik at jeg ikke trenger å ta 3 år på nytt på videregående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at du må gå tre år opp igjen på videregående hvis du har både videregående og 4 års høyere utdanning fra før. Tror det er ett år du må ta på videregående da. For studiekompetanse har du vel fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...