Gå til innhold

Huden under beina på jenta mi

Anbefalte innlegg

Gjest bølla utlogget
Skrevet

Hei, håper noen der ute kan opplyse meg. Min datter på 6 år, mister huden under beina.....hun drar av store flak. Ikke vondt sier ho, men jeg syns det ser ekkelt ut jeg da. Det er hud under, så det blir ikke noe sår heller. Har noen noe erfarimg med dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker at jeg hadde sånt i perioder da jeg var lita. Minstejenta mi flasser i perioder litt under hælen og stortåa. Tror dette er vanlig og helt ufarlig!

Gjest bølla igjen
Skrevet

Jeg blir bare så sikker når ho kan dra av hele flak på 3-4 cm...

Skrevet

Jeg gjorde det samme da jeg var rundt 7 år gammel (og igjen ca da jeg var 14) Trodde nesten at jeg "skulle bytte hud under bena hvert 7. år" jeg (men neida, det gjentok seg ikke da jeg var 21 :) )

Neppe farlig.

Skrevet

Jeg hadde også noe lignende da jeg var liten, men visste ikke at det var så mange andre som hadde det også! Hos meg var det nok litt mer plagsomt enn hos jenta di, jeg flasset ikke bare men det ble også så tørt at huden sprakk og det gjorde jo selvfølgelig vondt.

Så det kan kanskje være lurt å smøre inn bena hennes med en fet krem hver kveld før hun legger seg for å forhindre sprekkdannelser. F.eks. bodybutter fra The Body shop eller en egnet fotkrem fra apoteket.

Gjest Fruktfat
Skrevet

begge brødrene mine hadde det også sånn (på vinteren), og i tillegg på fingrene.

Skrevet

jeg har det av og til sånn enda jeg :ler:

er på vinterstid når jeg er mye ute og kan bli klam på bena tror jeg :forvirret:

er hvertfall det jeg har forestilt meg "problemet" er. plager meg ikke i det hele tatt så det gjør lissom ikke noe. og ingen skal holde på å se under bena mine om vinteren heller :ler:

men det er bare en periode på vinteren jeg får det

Skrevet

Jeg bytter hud under føttene en gang hver vår jeg. Plutselig en dag i dusjen kan jeg ta av hele ytterste laget... Tror det alltid har vært sånn hos meg i hvertfall. Tenker alltid at nå er det VÅR og på tide å finne fram lettere sko...

Skrevet

Begge mine jenter har hatt det slik , i varierende grad. Men nå er der lenge siden det har vært "hamskifte".

Skrevet

Neppe.......

Det er såvidt jeg husker en streptokokkinfeksjon som gir kraftig betennelse i halsen samt utslett......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...