Gå til innhold

HP Pavillion dv2130

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet (endret)

Lurer på om jeg skal kjøpe denne:

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=63328&site=2

Eller eventuelt en som er lik(?), bare med 80GB istedet for 120GB:

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=65291

Skal bruke til skolearbeid, surfing, lagring av bilder, litt småredigering av video og bilder og spille av musikk. Samt bruke til å spille litt spill på den og se film på.

Noen som har den? Anbefaler du den? Hatt noen problemer med den? Hvordan er batterilevetiden? Bråker vifta?

Har expert og elkjøp i nærområdet, hvilken butikk anbefales å kjøpe fra?

:)

Gamlepcen begynner å bli litt slitt. Han funker egentlig helt fint sånn på en måte men:

-null batterilevetid

-15' er pittelitt for stort

-cd-romen funker ikke

-får ikke installert office

-litt liten plass, bare 40GB

-558RAM innbiller meg at det er ganske lite.

-vifta bråker fælt

-i fjor slo den seg av av seg selv hele tiden, men det har den slutta med nå

-tror den er temmelig full av virus

-den har vært i "bilulykke", fått seg noen smell og "låsen" er ødelagt så må åpnes med nål

Så dette hadde vært fint å fått i orden ;)

Har litt dårlig samvittighet for at jeg bytter ham ut, men hatt lyst på en ny en stund nå

Endret av Vidvandre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte HP dv2130 på MPX i forrige uke. dv2130 og 2140er nesten like, bare 2130 har noen få finesser som 2140 ikke har - og 2130 har 120GB harddisk.

I forrige uke var MPX billigst. PC'n fungerer upåklagelig og min ene datter har den og bruker den. Kjempefin laptop. Anbefaler å sjekke 2130 fremfor 2140. Jeg var ikke i tvil - og kjøpte 2130. Dessuten omlag 2000 kr billigere på nett enn i butikk - Lefdal/Elkjøp/Expert. En rask sjekk nå så synes det fortsatt som om MPX er billigst.

Lykke til

Gjest Vidvandre
Skrevet

Takk for svar Kaffegjesten :) Angående kjøpe på nettet, hvordan er kundeservice ol? Jeg skulle gjerne hatt en plass å gå til hvis jeg trenger hjelp med pcen.

Flere med erfaringer?

Skrevet

Butikk å gå til............? Ikke vet jeg, men synes IKKE man får noe særlig hjelp til pc'er i butikk. Til å kjøpe får du hjelp, men service eller installasjon av diverse er det enetn null hjelp å få eller så koster det penger. De sender jo alltid inn "til ett eller annet sted" og kjøper du på nett gjør du jo bare det samme selv. Har handlet på nett med Komplett, MPX og Netshop i mange år og aldri hatt et eneste problem - og det har jammen ikke vært ofte noe er blitt sendt inn eller returnert. Kundeservice på alle disse 3 nettstedene er upåklagelig - også på telefon.

Beste hjelpen får du gjerne av venner/kjente som sammen med deg kan sitte å installere eller ordne noe på pc'n.

Ettersom du er bekymret for virus osv på den gamle pc'n din ville jeg helt klart ha installert et virusprogram - som oppdateres HVER DAG - på den nye. Det er verd hver krone og tvingende nødvendig idag. Flere banker leverer gratis virusprogram, bl a DnB, det samme gjør mange nettleverandører - som Chello, Telenor osv. Et greit gratisprogram er AVG. Dessuten må du få deg Ad-aware. Det er gratis og kan lastes ned fra nettet.

Lykke til ;)

Gjest Vidvandre
Skrevet
Butikk å gå til............? Ikke vet jeg, men synes IKKE man får noe særlig hjelp til pc'er i butikk. Til å kjøpe får du hjelp, men service eller installasjon av diverse er det enetn null hjelp å få eller så koster det penger. De sender jo alltid inn "til ett eller annet sted" og kjøper du på nett gjør du jo bare det samme selv. Har handlet på nett med Komplett, MPX og Netshop i mange år og aldri hatt et eneste problem - og det har jammen ikke vært ofte noe er blitt sendt inn eller returnert. Kundeservice på alle disse 3 nettstedene er upåklagelig - også på telefon.

Beste hjelpen får du gjerne av venner/kjente som sammen med deg kan sitte å installere eller ordne noe på pc'n.

Ettersom du er bekymret for virus osv på den gamle pc'n din ville jeg helt klart ha installert et virusprogram - som oppdateres HVER DAG - på den nye. Det er verd hver krone og tvingende nødvendig idag. Flere banker leverer gratis virusprogram, bl a DnB, det samme gjør mange nettleverandører - som Chello, Telenor osv. Et greit gratisprogram er AVG. Dessuten må du få deg Ad-aware. Det er gratis og kan lastes ned fra nettet.

Lykke til ;)

Takk for svar

Tenkte mer på hvis pcen var ødelagt eller det var noe problem med den, syntes det høres så stress ut og drive å pakke sammen pcen og sende den selv :sjenert:

Virus program har jeg tilgang til via abonnementet til faren din (abonnement til tre pcer på den), så det skal jeg få fiksa på den nye.

Skrevet

Tenkte mer på hvis pcen var ødelagt eller det var noe problem med den, syntes det høres så stress ut og drive å pakke sammen pcen og sende den selv :sjenert:

Hvis du er villig til å betale et par tusen ekstra for å slippe det "stresset", så er det jo bare å kjøre på.

Gjest Vidvandre
Skrevet
Hvis du er villig til å betale et par tusen ekstra for å slippe det "stresset", så er det jo bare å kjøre på.

Nei, er det så gale så, he he ;) Føler bare det er enklere å ha en plass å forholde seg til, ta med pcen og se om den trenger å sendes inn eller om de bare kan vise hvordan gjøre det, osv. Vet ikke jeg, har aldri brukt kundeservice før fordi jeg gidder ikke stresse med sånt (ja, for sånt syntes jeg er veldig stress). Men tenkte hvis jeg kjøpte ny skulle jeg faktisk ta vare på den, og fikse den hvis noe var i veien, istedet for å bare drite i det og bruke den for det om; sånn som nå :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...