Gå til innhold

Tette bihuler uten å være forkjølet?

Gjest Deception

Anbefalte innlegg

Gjest Deception

Jeg verken er, eller har vært forkjølet. Men allikevel føles det som om bihulene mine er skikkelig tette. Når jeg bøyer meg fram, sprenger det i hodet, og hvis jeg trekker pusten for hardt inn gjennom nesen, føles det som om jeg holder på å eksplodere, og hodet dunker.

Men kan jeg ha tette bihuler uten å være forkjølet? Jeg har ikke vært forkjølet på så lenge jeg kan huske, men har hatt svie og irritert nese i en ukes tid. Det må også nevnes at jeg nylig har vært ute og flydd, hvis det skulle ha noen innvirkning.

Irriterende og vondt er det i hvertfall. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørr luft, klimaendring (altså for deg, tenker ikke på den globale), eller kanskje allergi? Samboern min har stadig problemer med bihulene, uten å være forkjøla, mens jeg aldri har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Klimaendring kan det nok være, for jeg har flydd fra et sted der det var ganske fuktig og relativt varmt (+/- 5 grader), til kuldesjokk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har masse problemer med bihulene (han er medisinsk tett i pappen ;) ). det hjelper ihvertfall å drikke tonic water (med kinin), Schweppes er visstnok best. Kjenner mange med bihuleproblemer som sverger til tonic water.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Min samboer har masse problemer med bihulene (han er medisinsk tett i pappen ;) ). det hjelper ihvertfall å drikke tonic water (med kinin), Schweppes er visstnok best. Kjenner mange med bihuleproblemer som sverger til tonic water.

Tror du gin&tonic har samme effekt? :sjarmor: Man skal altså drikke tonicen, ikke putte den oppi nesen? Høres lovende ut, for jeg takler ikke nesespray, neseskylllinger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, du skal drikke tonicen, ikke helle den i nesa. ;) Om du har gin i eller ikke har nok ingen betydning, det er kinin som er det aktive virkestoffet her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg ha tette bihuler uten å være forkjølet?

Ja, du kan visst ha det, uten å være forkjølet.

Jeg var akkurat på MR og der kunne de fortelle at bihulene mine var helt tette. Dette uten at jeg har vært noe syk. Jeg har hatt en konstant hodepine, noe som kan komme fra dette.

Tror de kan finne ut om bihulene dine er tette med en slik Q-tips lignende sak, ganske enkelt hos legen. Så om det plager deg mye, ville jeg snakket med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Ja, du kan visst ha det, uten å være forkjølet.

Jeg var akkurat på MR og der kunne de fortelle at bihulene mine var helt tette. Dette uten at jeg har vært noe syk. Jeg har hatt en konstant hodepine, noe som kan komme fra dette.

Tror de kan finne ut om bihulene dine er tette med en slik Q-tips lignende sak, ganske enkelt hos legen. Så om det plager deg mye, ville jeg snakket med legen.

Nå er dette noe som har kommet helt spontant, og ikke noe jeg har vært plaget med tidligere. Så jeg tror ikke jeg orker å gå til noen lege, hvis det da ikke skulle bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe lignende, og har hatt det i årevis.

Tette bihuler og får lett hodepine.

En lege sa etter en undersøkelse en gang for mange år siden, at jeg hadde kronisk bihulebetennelse, og av en eller annen merkelig grunn har jeg slått meg til ro med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...