Gjest Eføya Skrevet 21. februar 2003 #1 Skrevet 21. februar 2003 Hei! Jeg sluttet på pillen (Jasmin) i november og har etter dette vært mye mer plaget av urenheter i huden (spesielt på ryggen -har aldri hatt noe der før). I tillegg synes jeg at jeg binder mer vann i kroppen. (Litt vektøkning til tross for at vekten min ikke har variert på flere år og jeg ikke har endret livstil).
Gjest Eføya Skrevet 21. februar 2003 #2 Skrevet 21. februar 2003 Det skulle selvfølgelig være et spørsmål med der: Har noen av dere opplevd det samme?
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #3 Skrevet 21. februar 2003 Hei du ! Jeg sluttet på pillen i oktober (Microgynon). Synes også jeg ble "oppblåst" og fikk vann i kroppen etterpå, i november og desember. Dette var særlig i forbindelse med at jeg hadde en laaaang syklus på ca 60 dager etter pilleslutt. Det vil si; først hadde jeg en normal syklus, så denne lange. Men etter det har alt vært normalt, ikke mer vann i kroppen eller vektøkning. Kroppen trenger nok å gå seg til litt - ikke bli fortvilet om syklusene er bittelitt på bærtur til å begynne med. Det er visst veldig vanlig, har jeg skjønt etter å ha vært her inne på forumet en stund. Lykke til
Gjest Hilde K S Skrevet 21. februar 2003 #4 Skrevet 21. februar 2003 Selv synes jeg det var deilig å slutte med pillen pga alle bivirkningene. Jeg har hørt om flere som synes de får mer kviser og uren hud når de har sluttet på pillen. Andre har fått eller blitt kvitt hodepine. Kanskje dette med oppblåstheten kommer av at du nå har eggløsning ? Hormoner er rare ting...........
Babyface Skrevet 21. februar 2003 #5 Skrevet 21. februar 2003 Det med at mange merker mer uren hud og kviser etter p-pille-slutt, kommer av at de mannlige kjønnshormonene i kroppen får større spillerom når man ikke lenger tilfører ekstra kvinnelige kjønnshormoner gjennom p-pillene. Kviser kommer nemlig av mannlige kjønnshormoner og alle kvinner har (dessverre) en porsjon av dem. (Menn har også kvinnlige kjønnshormoner.) Dersom du ikke var plaget med kviser før du begynte på p-piller, trenger du bare å gi kroppen litt tid til å stabilisere seg igjen.
tussi1979 Skrevet 21. februar 2003 #6 Skrevet 21. februar 2003 Jeg var også litt oppblåst i magen og fikk endel mer kviser enn vanlig etter p-pille slutt (microgynom), sluttet i aug.-02, men nå sitter jeg her med to blå, og har andre "plager"
lillen Skrevet 21. februar 2003 #7 Skrevet 21. februar 2003 Jeg er også plaget med uren hud nå, og har nettopp sluttet med microgynon... Har ikke tenkt over dette før jeg så innlegget, så nå har JEG hvertfall fått svar på hvorfor jeg har det sånn! Ellers så er yasmin litt annerledes enn noen andre piller; du kan gå NED i vekt ved å bruke de (og dermed kanskje gå opp når du slutter), også er yasmin hvisnok bra å ta for de som er plaget med uren hud fra før...
ny dag Skrevet 24. februar 2003 #8 Skrevet 24. februar 2003 Hei, jeg kjenner meg igjen her ja. Jeg sluttet selv på p-piller (synfase) i slutten av desember. Har siden det hatt 1 menstrasjon med start 3. februar. Har hatt masse "rariteter" i kroppen; uren hud (kviser som er så kjipt), opplåsthet,, kvalme, magesmerter, litt treg fordøyelse og vektøkning (3-4 kilo på ca. 2 mnd.). Også er jeg veldig vingete i humøret og blir fort irritabel og lei meg :cry: Nå i dag er jeg veldig kvalm - og som jeg har skrevet tidligere her inne (i forrige uke under "Hvor tidlig kan man kjenne symptomene?") har jeg vært dette en stund. "Valentines-helgen" (14. febr.) fikk jeg positivt utslag på eggløsningstest (min tredje test siden mensen 3. febr.) og det ble selvfølgelig sengekos de helgedagene. Og siden lørdagen i den helgen har eg vært kvalm (mye) på og av. Og jeg tolker det som symptomer på atvi har lykkes - men jeg vet at jeg ikke skal håpe for mye (det er jo tidlig i "prøvingen). Uansett om det er p-pilleslutt, eggløsning, pms, mensen eller tidlig graviditet; jeg er plaget av uren hud, humørsvingninger, vondt i magen og kvalme (det siste er værst). Håper det bedrer seg. Hvis det nå viser seg at vi ahr lykkes allerede skal jeg prøve å ikke syte - jeg lover Jeg, og andre med bivirkninger (for et eller annet), får vel bare prøve å ikke tenke på det så mye, og være snille med oss selv
Gjest eminel Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 Jeg fikk også litt kviser på ryggen da jeg sluttet med Yasmin for noen uker. Vet ikke om det har med at jeg begynte på Trionetta eller slutta med Yasmin. Irriterende i hvert fall :evil: Har aldri hatt så perfekt hud som dette året da jeg har brukt p-piller :D
30+ Skrevet 24. februar 2003 #10 Skrevet 24. februar 2003 Takk for innlegg!! Jeg har ikke skjønt hvor alle kvisene kommer fra :x . Men jeg forstår at de går over?
Gjest Også plaget! Skrevet 24. februar 2003 #11 Skrevet 24. februar 2003 Jeg sluttet på p-piller (Synfase) i oktober, og har kun hatt en blødning etterpå (etter 28 dager). Samtidig har jeg blitt sterkt plaget av kviser. Er det noen som har erfaring med om disse kvisene forsvinner når man får igjen mensen? Jeg håper at det bare er hormonene som løper løpsk for tiden.
ivanka Skrevet 24. februar 2003 #12 Skrevet 24. februar 2003 eh. puppene mine krympa to størrelser etter at jeg slutta med yasmin. (men de vokste to størrelser mens jeg gikk på yasmin, så nettoforandringen er null)
Gjest eminel Skrevet 24. februar 2003 #13 Skrevet 24. februar 2003 eh. puppene mine krympa to størrelser etter at jeg slutta med yasmin. (men de vokste to størrelser mens jeg gikk på yasmin, så nettoforandringen er null) DET gjorde de også :o Når jeg tenker etter, så må det være min største grunn til å ikke slutte på p-pillene
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #14 Skrevet 27. februar 2003 Jeg sluttet på Marvelon september 01, og er fremdeles plaget av kviser! Det ble så ille at jeg faktisk begynte på p-piller igjen, denne gangen Yasmin. Hvor lenge er det meningen at man skal vente før kvise- problemet blir borte...?
Gjest snowkid, ikke innlogg Skrevet 3. mars 2003 #15 Skrevet 3. mars 2003 Tusen hjertlig takk!!! Dere har reddet dagen min damer. Sitter her og har deppa :cry: og surmula :evil: i flere dager også finner jeg denne tråden. *smiler over å finne tips* Jeg tok min siste Trionetta i slutten av mai og sluttet å røyke (okay da- jeg helge/festrøyker enda ). Sliter no dønn med kviser i ansiktet, og øverst på ryggen. Også har jeg lagt på meg :o , men hvorvidt det kommer av p-pilleslutt eller "puttesyken" etter røykestopp skal jeg ikke si. Er det noen som vet om en homøopat kan hjelpe mot all driten i huden?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. mars 2003 #16 Skrevet 3. mars 2003 Jeg fikk også litt kviser da jeg sluttet, men det gikk over etter et par mnd. Gikk i tillegg ned tre-fire kg, og fikk litt mindre pupper. Men ikke mindre enn de var før jeg begynte på pillen. I tillegg ble humøret mitt mye bedre da jeg sluttet.
ny dag Skrevet 4. mars 2003 #17 Skrevet 4. mars 2003 etter negativt resultat på CB-test på lørdag og det at jeg fikk mensen samme dag (etter testen selvfølgelig) gjør at jeg nå vet at alle bivirkningene jeg har er nettopp det og ikke symptomer.. :cry: Ihvertfall tror jeg noen av plagene jeg har hatt de to siste månedene må skyldes p-pilleslutt og overgang til eggløsning osv.... Jeg har fått mer kviser, men det er blitt litt bedre siste uken - om jeg kan si det basert på så kort tid. Og humøret er blitt bedre siste uken. Før det har jeg vært skikkelig vrien og kranglevoren og hissig. Veldig plagsomt, både for meg og mannen. Har ellers gått opp i vekt, noen kilo. Men - skal prøve å ikke irritere meg over det, så går det nok vekk får jeg håpe. Har ellers ikke noen gode tips for uren hud annet enn; milde hudprodukter (renseprod.), ikke for mye sminke, nok søvn og det å drikke mye vann. Oki - vi får håpe på det beste. Vi vil jo gjerne ta oss best mulig ut, ikke sant?
30+ Skrevet 5. mars 2003 #18 Skrevet 5. mars 2003 Bivirkning i tillegg til uren hud: Humøret mitt!! Det er OPP og NED, OPP og NED. Jeg er normalt en rimelig stabil person mht. humør - ingen store utslag - jevnt over godt humør og rimelig fornuftig. Men nå? Tårer og tenners gnissel - umiddelbart raseri (som jeg tøyler som best jeg kan) - lykkerus uten noen grunn - millioner av tanker hele tiden som sliter meg ut. Håper det gir seg snart!! Vekten har det ikke skjedd noe med - helt stabil siste 1,5 måned uten piller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå