Gå til innhold

Shall I stay or shall i go now?

Anbefalte innlegg

Gjest Hårtust
Skrevet

Heisann

vet egentlig ikke helt hvor eller hva jeg vil med denne posten. Kanskje noen nye tanker? Jeg har grodd fast midt mellom valget og lurer til dels på om det er meg det er noe feil med.

Møtte min samboer over nettet for 3 år siden. Vi mailet , brukte msn og telefon i flere mnd før vi møttes live. Da sa det imidlertid ganske fort Pang, og vi starta et forhold over avstand(helt nord og helt sør i landet). Vi flytte sammen for 4 mnd .

Syns i begynnelsen han hadde noen rare nykker, men overså dem og trodde(tildels tror enda) at de bare er en del av hans personlighet.

Hans eks gjennom flere år har han et trøbblete forhold til og hun har ikke villet ha noe med han å gjøre eter bruddet. (han sier at det er hun som er den gale) .

Han er veldig smart, leser en haug bøker, skriver mye og har gode sosiale antenner.

Men...nå vi feks skal ha besøk løper han rundt og roper og stresser, mens han rydder. ofte ender det med småkrangling og han forsøker hele tiden gi meg skylden om noe ikke er perfekt i hans øyne. Jeg er den som roter, skitner til, ikke "kan" å rydde ordentlig ol. Vi forsøker å ha et ryddig hjem, men det er aldri perfekt nok, så da mener han vi like gjerne kan la være. (at det ikke er perfekt nok er selvfølgelig min skyld) Hver minste lille smule kan få alt til å falle sammen, og da gir han bare faan og lar alt bli rotete igjen . Har vi besøk , føler jeg det hele som et rollespill.

Skal vi ut på noe bruker han ca 2 timer på badet , vi kommer alltid forsent fordi vi må vente på han.

Sex har vi ikke lenger. Jeg har blitt for huslig for han, og han kan ikke se horen i meg lenger, sier han. De spede forsøkene våre har resultert i flause og litt slappe tilstander. (må kanskje legge til at han har en dominant legnin seksuelt)

Han komenterer alltid andre jenterog jeg opplever at han ser på de som kjøttstykker som vandrer omkring.

Han kan bli skikkelig sint og har ikke helt kontroll over sinnet sitt. Noe som har medført blant annet et knust vindu. (men sånt kan vel skje i et forhold det, eller hva.......)Når vi krangler er det min skyld, jeg er den onde og den som sørger for at han kommer helt ut av balanse. han tenderer veldig til å gi andre skyld for det som skjer i hans liv.

Er han snill, er han virkelig snill. Kan og være veldig sjarmerende. men det er dette perfekte som skremmer meg. Det føles så unaturlig på en måte, uten at jeg helt klarer å sette ord på eksakt va det er.

hm. Noen som har vært i liknende situasjon før?

Silkesara :fryser:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg leser her sier klart og tydelig i mine ører. Denne mannen er personlighetsforstyrret. Jeg mener det. Du må prøve å komme deg ut av det forholdet før han ødelegger selvtilitten din.

Skrevet

Jeg reagerer også på hangen til det perfekte og ikke minst at han lar alt gå ad undas hvis det ikke er perfekt. Det andre du forteller om kunne isolert sett være særheter som han kunne vokse seg ut av. Litt skremmende egentlig...

Skrevet

Jeg tror ikke et knust vindu er normalt...

Heller ikke at dere ikke har sex lenger fordi han "ikke lenger ser hora i deg"...

Og mye annet...

Hva du gjør med situasjonen er ene og alene opp til deg. Men husk at du bare har dette livet...

Skrevet
Jeg tror ikke et knust vindu er normalt...

Heller ikke at dere ikke har sex lenger fordi han "ikke lenger ser hora i deg"...

Og mye annet...

Isolert sett ville jeg ikke nødvendigvis hatt problemer med å forstå noen av disse tingene. Vinduet kan ha blitt knust ved at han smalt en dør. Å "ikke se hora" kan bare være en uheldig uttrykksmåte for en med dominant legning, etc.

Det er summen av det ts skriver, koblet sammen med denne manien til det perfekte som jeg synes er skremmende.

Skrevet
Isolert sett ville jeg ikke nødvendigvis hatt problemer med å forstå noen av disse tingene.  Vinduet kan ha blitt knust ved at han smalt en dør.  Å "ikke se hora" kan bare være en uheldig uttrykksmåte for en med dominant legning, etc.

Det er summen av det ts skriver, koblet sammen med denne manien til det perfekte som jeg synes er skremmende.

Og derfor skrev jeg "Og mye annet". Ser ingen grunn til at jeg må kommentere hver enkelt ting hun skriver i innlegget.

Skrevet
Og derfor skrev jeg "Og mye annet". Ser ingen grunn til at jeg må kommentere hver enkelt ting hun skriver i innlegget.

Så da er vi enige om at et knust vindu ikke trenger å være så forferdelig unormalt :)

Skrevet

Jo, vi er nok uenige om det. i min verden er et knust vindu unormalt!

Skrevet

Ser ikke "hora" i deg :overrasket:

Han vil ha det perfekt, men ikke at du skal være for huslig. Da tenner han ikke...?

Synes dette virker veldig merkelig... Dette kan umulig være bra for deg. Sier ikke at du må ut av forholdet, men tror jeg ville fått han til å vurdere noen timer hos en psykolog eller lignende. Vil han ikke det tror jeg ikke at jeg hadde turt å være der lenger...

Skrevet

Jeg ser en dobbelthet her. Han vil ha hjemmet deres helt perfekt rydding, og på samme tid mister han den seksulle tenningen hvis du er for husmor / ryddig. På denne måten vil du aldri tilfredstille kravene, og han har unnskyldning for å trakkasere deg ( det er jo det han gjør når han skylder på deg for seksuell problemer og de andre tingene du nevner) .

Synes du bør være på vakt når eks ikke vil han kontakt med han. Tror jeg ville tatt en tlf til henne og hørt hvordan deres forhold var. Hun kjenner han jo også "innenfor husets fire vegger" slik som du gjør. Personer som du beskriver har en tendens til utad å vise en perfekt rolle. slik at ingen vil forstå deg om du forteller om problemene

Vil ikke si at du skal bryte ut, men jeg ville nok brukt den nærmeste fremtiden til å sjekke forholdene rundt han. På jobb f. eks. Hvordan er han der?

Skrevet

Synes denne mannen virker veldig manipulerende, hva det kommer av vet jeg ikke. Hadde jeg vært i et slikt forhold ville jeg nok revurdert om det er verdt det.

Skrevet

Syke mann...

Les innlegget ditt selv, og tenk over hvilke råd du ville gitt denne jenta...

Du kommer kanskje frem til det samme som meg?

Kom deg vekk så fort du kan!

Skrevet

uten at jeg skal dømme samboern din så ser jeg jo at de tingene du beskriver kan regnes som psykopattrekk. noen man kanskje ikke ser før man setter seg ned og skriver et slikt innlegg som dette. håper du kommer deg ut av dette forholdet, at en mann er snill noen ganger og kanskje gjør op for mye, så holder ikke det i lengden og du vil bli nedbrutt og usikker. du fortjener bedre. og ikke tro du kan forandre ham.. det var spørsmålet i en annen tråd her, det kan du nemlig ikke.

ønsker deg lykke til! :klem:

Gjest Karsten
Skrevet

Kom deg unna. at det kan bli sånn etter 20 år med oppspart bitterhet og aggresjon, men etter 4 måneders samboerskap..? Hallooo..?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Uff, han virker ikke helt normal, nei. Han virker veldig manipulerende. Kom deg vekk!

Skrevet

Den overdreven ryddingen ville jeg sett på som et symptom på noe annet. For meg virker det som om han har et eller annet kompleks som retter seg mot kvinner. Kanskje har han et anstrenft forhold til sin egen mor?

Det med at alt må være perfekt kan kanskje være et utslag av angst eller usikkerhet som gir utslag i aggresjon mot deg?

uansett, hvis du opplever han som ustabil så burde du ikke bare la det skure å gå. Hvis han bare bryter deg ned, burde du kanskje vurdere forholdet seriøst. Kanskje han har behov for å komme i kontakt med helsevesenet?

Ellers så er jeg enig med lulle: Hvis du får anledning kunne du kanskje sjekke litt rundt, hvordan andre oppfatter han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...