Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg sliter med atopisk eksem, og har tørr hud over hele kroppen. I det siste har det dukket opp et nytt problem som jeg aldri har plagdes med før: Huden under føttene mine er så utrolig tørr, og huden der sprekker. Det gjør ganske vondt. Noen som har noen tips? Kan jo smøre fuktighetskrem der, men det er litt ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Fotbad med f eks olivenolje i? Ellers er jo fotkrem eller body lotion lurt, da, jeg pleier å smøre føttene og synes ikke det er ekkelt. Eventuelt kan du smøre dem bare om kvelden, og sove med sokker. Lurt å bruke en fet krem, og skrubbe føttene i dusjen/badet først - men det siste er kanskje ikke så lurt om du har sår og sprekker, da.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Mitt tips er nettopp som du selv sier, smøre og smøre. Kjøp en god fotkrem, gjerne en med karbamid i. Smør daglig. Må selv gjøre det for å holde en av føttene mine som har psoriasis fin. Smører jeg ikke blir den tørr og sprekker. Jeg hadde også fine føtter før som jeg aldri hadde problemer med.
Gjest Avalon Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Bruker selv scholl krem for sprukken hud og eucerin fotkrem. kjempegode produkter... JObber selv på apotek og hat testa ut forskjellige produkter. Fotkremen er ikke så fet så den trkker godt inn i hudenog fetter ikke. Håper noen av disse tipsene kan være til nytte:)
Gjest prestekrage Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Pga psoriasis sliter jeg også meg det samme- og her er min vidunderkur: Kjøper salisylvasilin på apoteket- smører ett tjukt lag på føttene- pakker de inn i glapack plastforlie- trer stramme sokker utenpå og sover med det om natter. Morgenen etter bruker jeg egnet redskap å skraper av alt jeg kan....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå