Gjest Sativa Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Sambo kom hinkende hjem i dag med skikkelig overtråkket fot. Vi har iset ned i hele kveld, og hevelsen har gått litt ned. Har også pushet på ham et par Ledox, og satser på at det kan hjelpe litt. Men, er det noen som vet sånn ca hvor lenge det er vondt? Jeg vet det er langvarig, men jeg tenker da på de verste smertene, de som gjør at man halter og sånn. Han skal jobbe nattevakt på lørdag, og han lurer derfor på om han må skaffe seg sykemelding eller ei. Jeg har tråkket over flere ganger selv, men tror ikke jeg hadde så vondt som det ser ut til at han har nå.
Wildy Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Kommer vel helt ann på hvor mye som er strukket/skadet. Jeg har tråkket over og vært fin etter ett par-tre dager. Og jeg har tråkket over og hinket rundt med krykker i nesten en måned. Men dere har jo gjort alt som skal til for å begrense skaden mest mulig, så forhåpentligvis går det bra! God bedring!
Fruktig Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg tråkka over på nyttårsaften, klarte å gå og sånn etterpå, men har fortsatt vondt i foten.... tid tar det ja. Bare å passe på å ikke tråkke over igjen
Lib Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Kommer vel helt ann på hvor mye som er strukket/skadet. Jeg har tråkket over og vært fin etter ett par-tre dager. Og jeg har tråkket over og hinket rundt med krykker i nesten en måned. Men dere har jo gjort alt som skal til for å begrense skaden mest mulig, så forhåpentligvis går det bra! God bedring! ← Kan variere veldig, som også Wildy sier. Jeg røk noen sener i ankelen for 2 år siden, og gikk på krykker lenge. Om det er det som har skjedd med ham, så er det utrolig viktig å trene opp igjen ankelen ! I form av holde balansen på den vonde foten osv. Jeg gjorde ikke det, og har i det siste fått flere nye overtråkk på den vonde ankelen som tydeligvis ikke er like sterk som før jeg ødela den for et par år siden.
CoolDuckie Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Sambo kom hinkende hjem i dag med skikkelig overtråkket fot. Vi har iset ned i hele kveld, og hevelsen har gått litt ned. Har også pushet på ham et par Ledox, og satser på at det kan hjelpe litt. Men, er det noen som vet sånn ca hvor lenge det er vondt? Jeg vet det er langvarig, men jeg tenker da på de verste smertene, de som gjør at man halter og sånn. Han skal jobbe nattevakt på lørdag, og han lurer derfor på om han må skaffe seg sykemelding eller ei. Jeg har tråkket over flere ganger selv, men tror ikke jeg hadde så vondt som det ser ut til at han har nå. ← Overtråkking er som regel ikke et problem mht. f.eks det å gå. Selv har jeg tråkket over så mange ganger under trening at det har medført permanente skader i høyre ankel, men det har aldri medført smerter som gjorde meg ute av stand til å gå vanlig. CoolDuckie
Gjest mata Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har ikke noe egentlig svar å gi, men å tråkke over kan være verre og langt mer vondt enn å brekke en del av benstrukturen. Hvis han klarer å gå, er det oppløftende (men fremdeles kan en del av benet være brukket eller en muskel har bristet ). Støttebandasje hjelper, holde benet høyt for å unngå hevelse, men hvorfor ikke sjekke dette hos legevakta slik at det blir tatt en røngten? Det kan være et brudd på ett av benene i fotbladet eller en forstuvelse i ankelen. Foten trenger avlastning uansett og ingen av dere kan stille diagnose så kontakt sykehuset eller legevakta og få tatt en rtg. Ofte forlanger sykehuset at man først skal få henvisning fra fastlegen sin, men hvis han har skikkelige smerter kan ikke sykehuset avvise dere. (Hvis dere ikke bor i en by der det finnes legevakt)
Gjest Sativa Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Takk for fine svar :-) Han ville jo så klart ikke til noen lege, den stabeisen... Men det er mye bedre nå, og hevelsen er mye mindre. Så det blir jobbing i natt. Tror han skal få på en støttebandasje før han drar.
Gjest mata Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Så fint. Hadde jeg vært deg, ville jeg holdt han i senga. Det skader ikke benet å ha deilig sex.
iss Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Jeg forstuet foten min kraftig for to år siden.. den ble så hoven at jeg ringte legen så fort jeg kom hjem. Da fikk jeg beskjed at jeg måtte komme så fort som mulig! Dette fordi dersom det er en skade som krever mer behandling, så må denne behandlingen (operasjon kanskje? ) skje innen 4 timer!! Så hun stresset meg avgårde til sykehuset for røntgen.. Så legen min sa at man ved ankelskader skal kontakte lege med en gang.. Ellers gikk jeg på krykker i mange uker, og hadde vondt i benet i lange tider etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå