Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

Som nevnt i en tidligere tråd her så digget jeg musikken i denne serien her, særlig sangen til piratene...

Pirater

Skrevet

Som dere ser av nicket mitt var jeg også stor fan av denne serien. :) *mimre mimre*

Skrevet

ååå jeg husker noen av figurene. tror vi må ha hatt det på kasett for jeg er vel for ung til å ha sett det på tv??

når gikk den?

Gjest -eline-
Skrevet

Åh! Shagma! ...den som kunne fransk slik at man kunne kjøpt den på dvd (er gitt ut på fransk uten engelsk teksting om ikke noe drastisk har skjedd siden sist jeg fulgte med). :digge:

Skrevet

Når gikk den egentlig på tv? Jeg husker at jeg så på, kan ikke huske når det var - bare at jeg var ganske liten - og at det var heelt fantastisk!

Skrevet

Den er laget i 1984 fant jeg hvertfall ut

Skrevet

Shagma var skøy ja synes jeg å huske, og det er vel egentlig det eneste jeg husker bortsett fra at musikken av koselig.

Gjest Maxagaze
Skrevet
Som nevnt i en tidligere tråd her så digget jeg musikken i denne serien her, særlig sangen til piratene...

Pirater

Åh ! Tusen takk ! :sjarmor:

Det varmet ! :)

Skrevet

Åh! Finnes den på fransk med fransk tekst i det minste?

Dette er barndomskos!

Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)

Dette er barndomskos!

Her !

Men det skal visst være 2 sesonger, dette er vel enern ?

Dette er visst 2ern..

Noen her som skjønner fransk, og kan lese det som står på sidene.. ?

..bare nevne en ting til, serien ligger ute som torrent. Skal prøve å få den ned på datan ! :)

Endret av Maxagaze
Gjest -eline-
Skrevet

Dette er barndomskos!

Jeg tror ikke de har fransk tekst... Står i hvertfall at de ikke er det her: sesong 1 og sesong 2, de er ganske rimelige å kjøpe. Tenkte at jeg kunne kjøpe de og få frisket opp fransken, men uten teksting så er det vel ganske nyttesløst... :sur:

Skrevet

Husker den ble sendt i Norge etter at broren min var født, og kanskje noen år gammel, og han ble født i 1987. Så kanskje det ble sendt i Norge rundt 1989/1990?

Skrevet

Å så gøy! Takk for mimrestunden! Utrolig hvordan minnet virker, husket musikken med en gang, skikkelig artig :)

Skrevet

Vi burde bombardere NRK med ønskemail, slik at ungene våre også kunne få oppleve dette!

Skrevet
Sukk, er hekta jeg, og jeg som ikke forstår hva de synger en gang...  :digge:

Bic og Bac

Teksten går ut på noe sånt som dette, veldig løst og prosaisk oversatt og som sammendrag av flere strofer:

Barn av jorden, følg meg - dere som har/kjenner Shagmas hemmeligheter,

dere som kjenner vår fortid.

Gjennom alle lag (strataer) og sunkne verdener

kom, Spartacus, Bob og Rebekka

Følg de sunkne verdener til jordens hjerte, til universets sentrum.

Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)
[....]

..bare nevne en ting til, serien ligger ute som torrent. Skal prøve å få den ned på datan ! :)

Svarer meg selv her..

Den ligger ute på torrent som sagt, har sett den første episoden, den var faktisk bedre enn fryktet ! Ofte når man ser slikt nostalgi-stoff om igjen blir man skuffet, fordi man husker den som mye bedre enn den egentlig var.. men det var ganske engasjerende stoff ! :) Den tekniske kvaliteten var relativt bra også !

Kan ikke direkte linke til noe av dette materialet pga KGs regler, men de som kan bruke torrent, må bare logge seg på ! Jo flere brukere, jo bedre hastighet for alle !

Har lastet ned totalt 7 episoder til nå.. desverre er jo alle på fransk da. :( Men morsomt lell !

Innlegget endret.

Reglene

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Shagma kunne jeg virkelig tenkt meg å sett igjen ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...