Gjest Wolfgang Amadeus Skrevet 21. februar 2003 #1 Del Skrevet 21. februar 2003 Jenter er veldig opptatt av håret sitt, stolte av håret sitt.... det oppå hodet.. Det er etter hva jeg har forstått, er hodehåret et av kvinners viktigste "skjønnhetsuttrykk". Derfor er det pussig at alt annet hår på kroppen er en vederstyggelighet?? Når ble føringene for dette fenomenet lagt, sånn rent historisk? Hår oppå hodet er feminint, men hår på kroppen er ikke feminint... det kan da ikke ha vært slik til alle tider? Hvis det er slik at det er vi menn som har påvirket ting i en slik pussig retning, så har jeg nesten dårlig samvittighet på vegne av oss menn. Hvis vi vender dette til å gjelde menn, så bør det altså være fint at vi har lite hår på hodet, og mye på kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #2 Del Skrevet 21. februar 2003 Denne tråden sender jeg videre til Milla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. februar 2003 #3 Del Skrevet 21. februar 2003 jeg tror dette har med å gjøre hvordan vi oppfatter de fysiske egenskapene som er ulike i forhold til kjønn som seksuelle signaler. og ved å forsterke tendensene forsterker vi signalene vi sender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #4 Del Skrevet 21. februar 2003 Eller kvinner bare barberer seg for velværens egen skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfgang Amadeus Skrevet 21. februar 2003 #5 Del Skrevet 21. februar 2003 Eller kvinner bare barberer seg for velværens egen skyld... Definer hvilke kriterier som gjelder for "eget velvære". Hva frambringer "eget velvære" vedr hår/ikke-hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #6 Del Skrevet 21. februar 2003 helt glatt = uten hår = VELVÆRE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfgang Amadeus Skrevet 21. februar 2003 #7 Del Skrevet 21. februar 2003 helt glatt = uten hår = VELVÆRE Spørsmålet er: HVORFOR frambringer GLATT/HÅRLØS et større velvære? Er det så vanskelig å definere det da, selv om du skulle måtte benytte noe mer en 4 bokstaver? Hvilke mekanismer er det som gir større eget velvære som glatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #8 Del Skrevet 21. februar 2003 Fordi d gir større følsomhet. Prøv d du også du kommer ikke til å gå tilbake til jungelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfgang Amadeus Skrevet 21. februar 2003 #9 Del Skrevet 21. februar 2003 Fordi d gir større følsomhet. Prøv d du også du kommer ikke til å gå tilbake til jungelen... Hvordan skulle jeg vite at du spesifikt snakker om intimbarbering?? Kvinner barberer jo andre deler av kroppen også, det er vel ikke motivert ut fra følsomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #10 Del Skrevet 21. februar 2003 jo faktisk , følsomhet kan være motivasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 21. februar 2003 #11 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja, bedre velvære? Mener jeg også ... "gå tilbake til jungelen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TINE29 Skrevet 21. februar 2003 #12 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg barberer meg rett og slett fordi det "kreves" nå snakker jeg ikke om kjønnshård, men hård på legger og under armene. Jeg føler ingen spesiell velvære med det. Jeg gjør det fordi nesten alle tenker "uff, så ekkelt" når damer går i korte skjørt og singlet uten å ha barbert seg. Ikke meg imot om trenden snudde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 21. februar 2003 #13 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg vokser legger, armhuler, bikini-linje og av og til armer fordi jeg elsker den glatte følelsen. Dessuten føler jeg meg renere og mer velstelt. Og det er et faktum at bakterier trives godt i områder med hår. Mange som er plaget med svettelukt (blant annet min far) har barbert armhuler og blitt kvitt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 21. februar 2003 #14 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvorfor tror du sexysadie gikk ut i fra det? Jo, kanskje fordi du poster innlegget under seksualitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #15 Del Skrevet 21. februar 2003 Er nok derfor jeg trodde det ja. Begynner å bli lei av disse hårdebattene nå. Hvorfor kan ikke folk bare gjøre d de føler for å la andre gjøre det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 21. februar 2003 #16 Del Skrevet 21. februar 2003 Samme her. Det er bare å søke så finner du ørtehundreogførtiåtte innlegg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. februar 2003 #17 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg orker ikke engasjere meg i nok en hår-debatt. Hvis ikke folk skjønner forskjellen på hodehår og kroppshår så er det deres problem. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. februar 2003 #18 Del Skrevet 21. februar 2003 Virker som om at d er ett yndet emne ja. Hva er egentlig så fascinerende med kroppshår egentlig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 21. februar 2003 #19 Del Skrevet 21. februar 2003 Hva er egentlig så fascinerende med kroppshår egentlig??? Ja, lurer jeg også på ... Noen som har _veldig_ lyst til å fortelle oss? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #20 Del Skrevet 21. februar 2003 Vi er jo utstyrt med ører fra naturen, selv om vi egentlig hadde klart oss bare med et hull på hver side av hodet. Derfor kan vel ørene også sees på som et helt unødvendig tiltak fra naturen side, slik kroppshår tydeligvis også oppfattes som. Når blir øreløse hoder mote, slik at folk sørger for å fjerne de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå