Gjest Lea Skrevet 21. februar 2003 #1 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har så lyst på mitt eget domene!!! Er så lei av å ha online-adresser som er lange og kronglete. Har tittet litt på ActiveISP.. men vet ikke hviklen løsning jeg skal velge. Hvor mye lagringsplass tenger jeg til en hjemmeside som kanskje blir litt større enn en helt enkel en? Har stooore planer . Noen som har erfaring med løsninger eller som vet om bra tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 21. februar 2003 #2 Del Skrevet 21. februar 2003 Hva med [url=http://www.servetheworld.no/produkter/]servetheworld.no på mitt private nettsted og er ikke oppi mer enn 20 MB ennå. Hvis du ønsker database og sånt koster det litt mer, men et annet nettsted jeg er webmaster for har nettopp gått over til overnevnte og sparer nesten 1500,- i året sammenlignet med det vi hadde sist ([url=http://www.webhuset.no]webhuset.no) uten at det går på bekostninga av kvaliteten. Hva slags planer har du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 21. februar 2003 #3 Del Skrevet 21. februar 2003 Rettelse: 200 MB var det, ikke 2 GB Det er fortsatt en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. februar 2003 #4 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kan få gratis domene hos www.dot.tk *.tk domene merk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 21. februar 2003 #5 Del Skrevet 21. februar 2003 Tja - vil du ha norske tilbydarar, eller er det det same kor du har plassen? Uansett, ting du bør tenkja på er: - Lagringsplass - kan du bruke PHP? Cgi? ASP, SSL, SSI, ...? - Database? (MySQL, eller Access, eller...) - Pris - Kva mulighetar har du for email? (Begrensa antal, eller 'ubegrensa'?) - Overføring pr. månad - Er streaming tilgjengeleg? - Frontpage-tillegg, om du vil bruke det? - Er det restriksjonar på bruken? (Dvs, om du har lyst å ha t.d. programvarearkiv som folk kan lasta ned, så er det ikkje alle som tillet det. Gjerne på grunn av stor trafikk.) - Oppetid - Om du har preferansar; Er det Windows eller *nix (unix/linux/bsd) Det var det eg kom på sånn i farten. Viktig å tenke på er overføring pr. månad - det kan variere sterkt. Av tips: Active ISP har det vore mange som har advart mot... Sjølv brukar eg www.prohosting.com og er godt nøgd. Andre har anbefalt phphosting.com - men eg kjenner ikkje til dei. (Ser ikkje dumme ut.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. februar 2003 #6 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har ikke planene klare ennå. Men jeg har lyst til å lage en skikkelig hjemmeside. Trenger neppe mer enn 2 giga i første omgang, men vil gjerne ha muligheten til å utvide om det skulle bli nødvendig. Jeg trenger 1-3 mailadresser, men det er ikke nødvendig. Har jo ADSL og mailadresse der. Jeg lurer rett og slett på hva som er billigst og best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 21. februar 2003 #7 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg vet ikke om det finnes lenger, men velg for all del ikke AricHost fra Stavanger. Der ble jeg lurt. Kjøpte både domenenavn og web-hotell, men etter å ha betalt var de umulig å få tak i. Har sendt mail på mail og ringt alle tilgjengelige telefonnr. Har derfor tapt over kr 1300,-, og har enda ikke fått opp hjemmesiden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #8 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har hjemmeside hos Lycos.co.uk Og der kan man få domene også.Og jeg vurderer på det.Jeg har ikke noen detaljer om pris osv.Aner ikke om det koster noe.Men jeg har sett tilbud overalt på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #9 Del Skrevet 21. februar 2003 På Lycos.co.uk koster domene ca 120 kr i året.Det var jo billig synes jeg.Eller var det billig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. februar 2003 #10 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja det var billig! De andre jeg har sett på koster minimum 79,- pr mnd. Er dette inkludert e-post og plass til en respektabel hjemmeside eller? Vet du noe om muligheter for å utvide? Og sist: Har du en link eller noe, slik at jeg kan forske litt på egenhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #11 Del Skrevet 21. februar 2003 Se på denne linken: http://webcentre.lycos.co.uk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 21. februar 2003 #12 Del Skrevet 21. februar 2003 Tror jeg har vært heldig! Jeg kjøpte meg et .no domene (500 kr første gang) og det koster 100 kr i året etter det. Jeg har en kamerat av meg som har en server og som ordner alt jeg måtte ønske som registring av domenet, e-mail adresser, database brukernavn og passord og så mye plass jeg trenger GRATIS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 21. februar 2003 #13 Del Skrevet 21. februar 2003 Whoa! Du er kjempeheldig, Veslejenta :-D Når det gjeld Lycos, så er dei litt dyrare for det du ønsker, Lea. I alle fall om me ser på oversikten deira over pakkane: http://webcentre.lycos.co.uk/pack/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #14 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg regner med at hun vil ha personal package da. Da blir det ikke noe mer enn det jeg sa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 21. februar 2003 #15 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg betaler 100,- pr måned for 250 MB, men de selger også 100 MB til 50,- kr måneden. Billige og god service Her finner du siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #16 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg trenger litt forklaring.......... Hvordan er dette med domene??? Er det sånn at jeg kan bruke min allerede eksisterende side eller må jeg lage ny=??? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 21. februar 2003 #17 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg trenger litt forklaring.......... Hvordan er dette med domene??? Er det sånn at jeg kan bruke min allerede eksisterende side eller må jeg lage ny=??? Takk for svar Om du kjøper f.eks tobarnsmor.no, så kan du få dette til å "peke" til den siden du har nå. (http://members.lycos.co.uk/merete26) Da vil alle som skriver inn url'n bli automatisk sendt til den siden du har. Om du kjøper webhotell kan du legge ut de gamle sidene dine på ditt nye domene (f.eks tobarnsmor.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #18 Del Skrevet 21. februar 2003 Takker for svar.Det var det jeg håpet. Men jeg var ikke sikker. Det høres jo veldig greit ut med eget domene. Jeg skal nok gå for det. Har du et domene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 21. februar 2003 #19 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg regner med at hun vil ha personal package da. Da blir det ikke noe mer enn det jeg sa Med forbehold om at eg har greidd å lesa feil eller misforstått deg litt: Personal package: £2.49/mnd + £7.99 i oppsett. Skulle bli £29.88 i året + £7.99 - med kurs på 12kr blir det kr 358.56/året + kr 95.88 oppsett. Rimeleg uansett atså, om det dekkar behovet :-) (Veit det er mulig å få det billigare òg, men Lycos bør no vera til å stola på.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 21. februar 2003 #20 Del Skrevet 21. februar 2003 Har du et domene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå