Gå til innhold

hvilken bil har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den bilen sluker jo drivstoff. Hvor mye bruker den på mila?

Overtro og tullball, en Sub bruker ikke generelt mye så lenge du ikke trår kakespaden flatt og børner unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Overtro og tullball, en Sub bruker ikke generelt mye så lenge du ikke trår kakespaden flatt og børner unna.

Neivel, men hvor mye bruker den på mila da?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg har en Renault Clio 1,6l 2001-modell (ganske sjelden, for den ble ikke solgt med så "stor" motor i Norge).

Alle som har sett den har sagt: "Den var søøøøt" :ler:

Gjest eveline
Skrevet

Har en Berlingo med en ganske sjelden 1,8 liters motor. Helt kurrant bil, utrolig praktisk når man har små barn. Kjøre barnevognen rett inn uten å slå den sammen osv. Men nå er ungen større og Berlingoen er på vei UT! Nå blir det småbil i heimen.

Skrevet

Jeg har en 87 modell Opel Vectra, skikkelig godbil, selv om den er gammel er det aldri noe tull med den. Den starter uansett hvor kaldt det er uten motorvarmer, bruker lite bensin gjør den også :)

Mannen har en 92 modell VW Caravelle 8 seter, den er ikke fullt så trofast, men slettes ikke så værst den heller.

Vi hadde nye biler før men så kjøpte vi hus så nå er det gamle biler her i gården, vi har bare ikke råd til huslån og dyre billån, så derfor prioriterer vi hus så får bilene komme senere ;)

Skrevet

Vi har en Volvo XC90 - 2006 modell. Executive, mørk blå. Meget fornøyd.

Skrevet

Jeg har en LandRover Disco HSE, men V6 motor og 190 hk, den beste bilen jeg har kjørt!! Deilig sak med masse skubb i, og enorm kjørekomfort! Anbefales:) Også har vi en Nissan Xtrail 2006 mod, samt en Nissan King Cab 2006 mod til sambo. Det går i 4wd her i gården:)

Skrevet
ser at mange her har relativt nye biler, hvordan har dere råd til det?

Kanskje p.g.a. at ikke alle tjener likt, og at utgiftene er forskjellig.

Og kanskje er vi på forskjellige "stadier" i livet...

Og kanskje er det en forskjell i prioritering også...

Skrevet
Neivel, men hvor mye bruker den på mila da?

1,2 på langkjøring ;)

Skrevet

For å være litt anonym, så nevner jeg ikke merke og modell..

Er sambo sitt glis, og når jeg kjører kan jeg ikke kjøre i humpler for da subber det, kjører jeg i småhumpler sitter jeg bare å rister inni der for bilen er så stiv, noe dritt på vinterføre for hjula er for store så jeg kan ikke vri rattet så mye som jeg vil, og ellers må jeg holde en urimelig avstand til biler foran for å unngå steinsprut og ikke minst for å at bilen ikke skal bli skitten, må børste godt av skoa før jeg setter meg inn, vente fem min før jeg kjører etter jeg har starta bilen på vinteren, parkere lengst vekk på parkeringsplasser og helst innat en vegg for at ikke jeg skal få noen parkeringsbulker, og får jeg en ripe i bilen er det best og rømme landet... Så kjempe fornøyd :sjarmor:

Den bruker lite bensin og er fin å se på, det skal den ha! men ville nå heller hatt en mer praktisk bil..

Skrevet

Hi hi. Høres ut som om du er glad i bilen din iallfall :)

Jeg kjører en Nissam Primera SRI. 96 modell, men ikke gått mer enn 60 000.. Veldig fornøyd.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
1,2 på langkjøring ;)

Hehe, er det billig i drift? ;)

Skrevet

Jeg har en Toyota landcruiser, 02 modell, den er grom!

Skrevet

Citroën ZX, 1996. Veldig god å kjøre, og fint med liten bil. :)

Forøvrig: Det er jeg som kjører.

Skrevet
Hehe, er det billig i drift? ;)

ikke sånn veldig billig nei, men diesel er billigere enn bensin og vi bor ute på landet og der er det billigere enn i byn med både bensin og diesel.

det er ei avgiftsfri pumpe der oxo.... :sjenert:

deler til bilen er latterlig billige, feks. deler til mercedes er 2-4ganger så dyre!

jeg har en mercedes 190E fra før av så det vet vi alt om :)

vi har en suburban 86 mod fra før av så vi vet hva det vil koste med 2 :)

mye bil for pengene :)

Skrevet
For å være litt anonym, så nevner jeg ikke merke og modell..

Er sambo sitt glis, og når jeg kjører kan jeg ikke kjøre i humpler for da subber det

Det er vel bare ett sted i landet man sier "humpler" for fartsdumper :ler:

Skrevet (endret)

Vi har en VW Polo 96 modell. Hun er fremdeles flink og lydig, men begynner å bli litt småsliten. Stakkar. Det nærmer seg nok pensjonsalder. Vi drømmer litt om Mercedes B-klasse. :reise:

Endret av Prinsesse på erten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...