Gå til innhold

hvilken bil har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

ble litt engasjert i bilsnakk i dag gitt..

så da lurer jeg bare på hvilken bil dere har og hvem som kjører hva og gjerne hvorfor dere har akuratt den bilen dere har?

gjerne legg ved en link med bilde e.l!

selv har jeg nettopp kjøpt meg ny bil, en chevrolet suburban 96 mod. fordi at vi bor langt utpå landet og trenger en 4 hjulstrekker, også er den veldig praktisk med mye utstyr og plass til personer (kommende barn feks.) og fordi at den er trygg,billig i drift (diesel og deler til bilen er billig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en VW Passat sedan 2002-mod med 2,0 liters motor og 4-motion ("intelligent firehjulstrekk" som samboeren min kaller det). Vi har hatt VW før og har vært veldig fornøyd med det, trygge og gode biler som er veldig behagelige å kjøre, så vi visste egentlig at vi ville ha en VW igjen og da var Passat mer eller mindre selvsagt, mest pga størrelsen. Vi valgte sedan fordi det er stiligst og vi kan ikke fordra stasjonsvogn. Og vi synes også at Passat er en ganske stilig bil, selv om det går 13 på dusinet av den. God plass i bilen og greit å ha firehjulstrekk, den har nok hjulpet oss opp bakken til garasjen flere ganger om vintrene, men vi hadde nok ikke betalt ekstra for å få det hadde vi kjøpt bilen ny (vi kjøpte den brukt i 2005). Vi bor jo i Oslo så det er ikke akkurat vanskelig å komme fram. Så har den en del annet ekstrautstyr som vi har hatt god bruk for og som vi definitivt skal ha igjen neste gang vi kjøper bil.

Skrevet

Jeg har en Nissan King Cab, Navara 2002, 2,5 TD. Supergla i den bilen!! Hatt den i to år snart. Er jo varebil da, så er kun plass til meg og en til + bikkja. Men da jeg har hester er den meget praktisk til å dra hestehenger, og kassa kan lastet godt med høy, flis og hva det måtte være. I tillegg kommer jeg meg frem de fleste plasser, så for meg er det en genial bil! :)

Samboer har en Skoda Superb, 2003, 2,0 l. En herlig bil å kjøre, sedan, men har ekstremt god plass. Er like lang som en stv. da. Baksetene er skikkelig romslig, samme forran da, og et stort bagasjerom.

Skrevet

Tør ikke skrive her, fordi alle vil kjenne meg igjen. Men den er liiiiten. Og har liiiiten motor. Men den funker. 99 modell. Fikk den av mamma, jeg. :)

Skrevet
Tør ikke skrive her, fordi alle vil kjenne meg igjen. Men den er liiiiten. Og har liiiiten motor. Men den funker. 99 modell. Fikk den av mamma, jeg.  :)

hihi. jeg og det. vil ikke si årstallet en gang jeg :ler:

Skrevet (endret)

Vi har akkurat kjøpt en BMW 116i 2005 modell. Den er sølvgrå og veldig søt, andre finesser vet jeg ikke så mye om. Den har visst ganske liten motor, men samboeren min sier den "sparker" bra likevel....hva enn nå det betyr. :sjenert:

Jeg har bilde, men skjønner ikke hvordan jeg skal legge ut :overrasket:

Vi begynte forresten med en Toyota Carina 86-modell med hull i både siden (ja, siden av bilen, dekket over med sånn grå teip!!) og eksospotte så dette er en enorm forbedring :ler:

Endret av Amygdala
Skrevet

Volvo V40. Helt grei for 4 pers.

Skrevet

Har en ford focus 2007 modell. Stasjonsvogn og mørk grå i farge. Veldig fin, bekvem, og billig i drift.

Skrevet

Vi har en liten tass som heter Peugeot 107 2006-mod. Den er veldig snerten og passer perfekt for oss som bor i byen og ikke har barn. Det er ikke så mange sånne på veiene her i landet og jeg har flere ganger fått kommentarer mens jeg har fylt bensin at "den bilen var jammen liten og kjekk, og så tenk at den har dører bak til og med!" :ler:

Skrevet
Volvo V40.

Samme her, stort sett fornøyd med bilen, men den er litt treg, og bagasjerommet er for lite så vi vurderer ny bil i løpet av året.

Skrevet

Citroën Berlingo 2002 mod. Praktisk og romslig bil, som vi er veldig fornøyd med. :)

Skrevet
Har også Passat- men stasjonsvogn her, pga barn og deres utstyr. Er kjempefornøyd, ALT går i bagasjen- selv bokhyller- og bilen går som en klokke. Veldig bra, og pen, bil.

Mannen har sin RAV4, noe som er totalt unødvendig i Oslo, og han får høre det hver dag :ler:

Vi har det samme som dere. Men her er det jeg som kjører RAV'en og gubben som har Passaten :ler:

Skrevet

Vi har Peugeot 307 SW 2006-modell. Jeg er veldig fornøyd med den, men var ikke bortskjemt før vi kjøpte den, så hadde vel kanskje vært fornøyd med det meste...

Samboeren min skulle gjerne hatt en litt større bil, og prater veldig mye om Volvo V70...

Skrevet

Opel Astra 1.6 L Elegance 2001-modell.

Ikke noe bevisst valg - vi skulle ha stasjonsvogn med kraftig nok motor til å takle alle aspekter av Oslo-rushen som hadde gått mindre enn 100.000 km til maks 130.000,-

Innmari fornøyd, men skulle vi kjøpt hver vår til våre egne behov, ville nok samboer kjøpt en 2-seter stasjonsvogn siden han bruker bil til tur, mens jeg skulle hatt Morris Mini med kraftig motor og automatgir, siden jeg er rushtidskjører og byparkerer.

Skrevet

Vi har BMW. Kjapp, trygg og pen. Funker som krutt :)

Skrevet

Audi Q7 2007 mod. med 7 seter. Vi er 6 i familien.

Er forøvrig bilgal og hadde vel ikke akkurat trengt en så stor bil (mannen har en Range Rover Vouge), men jeg digger'n!

20" felger på sommerhjul........ 19" på vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...