Gå til innhold

Fyll til bløtkake

Paprika

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode forslag???

Har både fryste bringebær og jordbær, men er åpen for alle forslag.

Lurer og på om jeg skal ha marsipanlokk på

Takknemlig for hurtig svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min favoritt er bestemors klassiker: dynke godt er første bud. Så fylles det med rikelig med bringebærsyltetøy og oppå der legges det tett i tett med oppskåret banan. Mellom laga må det være vaniljekrem. Marsipanlokk er jo veldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å ha friske bær i kaka..

Hender jeg kjører de i food prossesoren, og blander dem

med krem.. (blir f.eks Rosa krem... hehe...)

Bruker også å kjøpe Coctail blanding (hermetikk)

dynker da bunnene med saft fra den, og legger bær

mellom lagene sammen med krem.

Kjempe godt :)

Mange bruker banan vet jeg...

Kiwi og druer er også kjempe godt sammen med krem,

og veldig fin til pynt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble bedt om å bake marsipankake til skolen til sønnen min...noe jeg aldri hadde bakt før... :roll:

Måtte derfor lage en prøvekake som de på jobben fikk...."prøvekluter".... :)

Jeg dynket ikke den bunnen jeg laget.....kaken kan bli for bløt....

Delte bunnen i tre og nederst hadde jeg et lag med vaniljekrem (3/4 ferdig pakke)...så et lag med krem blandet med bringebærsyltetøy (hadde litt sukker i kremen også)...så krem på toppen og rundt kantene.... :)

Fikk utelukkende positiv tilbakemelding på kaka på jobben...til og med mannen som ikke er begeistret for kaker likte den godt....så jeg var aldri så lite kry... :wink::) Så nå skal jeg slutte å bestille marsipankakene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra fødselsdagsselskap nå.

Vi fikk en kake som var et sukkerbrød med jordbærfromasj.

Oppå var det en jordbærgele med ganske frisk smak (ikke så søt).

Utrolig godt - anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å la Berta bake for meg. Så dynker jeg med appelsinjuice eller melk, eller fruktsaft hvis fyllet er hermetiske bær i lake fx.

Jeg bruker mye banan i bløtkake. Syltetøy er også godt. da kjøper jeg gjerne sånn billig tikroners syltetøy på Rimi og blander i kremen før jeg legger på kaken.

Hakke daim å blande i kremen er også veldig godt.

Bløtkake er i det hele tatt veldig godt. Barn liker visst ikke det lenger. De kan stappe i seg e-godt hele dagen og kvelden, men bløtkake er for søtt... nuvel, det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berta baker bunnen for meg også :blunke:

Jeg pleier å dynke bunnen med melk. I første lag med fyll har jeg bananskiver og krem, og i neste lag jordbærsyltetøy og krem. Smaker alltid kjempegodt! :D

Forresten, Tusenfryd, datteren min foretrekker bløtkake - hun vil egentlig ikke ha sjokoladekake i bursdagen sin en gang - den må vi bare ha av hensyn til alle gjestene som ikke liker bløtkake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når jeg vil lage en skikkelig "skjemme-bort" kake så gjør jeg følgende;

Visper 5 dl kremfløte og tar vekk halvparten som jeg visper sammen med mørk smeltet sjokolade så kremen blir skikkelig mørkebrun. I den hvite kremen blander jeg inn hakket krokan.

Så tar jeg en kakebunn (3 lag) og dynker i konjakk legger først ett lag med den hvite kremen, så legger jeg på bananskiver og kakebunn (konjakk), så den mørkebrune kremen og bananskiver og kakebunn så dekker jeg hele kaken med den hvite kremen og pynter med masse grovhakket sjokolade.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er vel kaka bakt og spist opp, men jeg blander meg likevel.

Kjøp ferdig vaniljekrem og ha den pluss jordbærsyltetøy i kaka. Blir mye friskere enn om du bruker vanlig krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Mamma pleier alltid å dynke bunnen i kaffemelk og ha litt baileys i kremen, namnam! På toppen av kaka heller hun over hjemmelaget sjokoladeglasur :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...