Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, enkelt og greit:

Hvor ofte bruker du hårkur?

(jeg kurer det en gang i uka, men vet ærlig talt ikke hvor ofte man bør kure det...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... egentlig aldri?! Er det fy fy det?

Skrevet

Jeg bruker hårkur ca annen hver gang jeg vasker håret, hvor ofte en trenger å bruke det kommer jo an på om du har farget hår, slitt hår, tørt hår osv....Har forøvrig funnet min favorittkur hos frisøren. Loreal intense reapir..den er bare suuuuper:)

Skrevet
Jeg bruker hårkur ca annen hver gang jeg vasker håret, hvor ofte en trenger å bruke det kommer jo an på om du har farget hår, slitt hår, tørt hår osv....Har forøvrig funnet min favorittkur hos frisøren. Loreal intense reapir..den er bare suuuuper:)

Repair skulle det stå:)

Skrevet

Går en til to uker mellom hver gang.

Skrevet

Jeg burde absolutt bli flinkere :) Hvilken hårkur bruker dere?

Skrevet
Jeg burde absolutt bli flinkere :) Hvilken hårkur bruker dere?

Akkurat nå bruker jeg Redken All Soft heavy cream. Fornøyd med den, håret blir silkemykt etterpå (og jeg hadde ganske så slitt hår før jeg begynte med All Soft serien).

Skrevet
Akkurat nå bruker jeg Redken All Soft heavy cream. Fornøyd med den, håret blir silkemykt etterpå (og jeg hadde ganske så slitt hår før jeg begynte med All Soft serien).

Hvor får du kjøpt den?:)...alltid kjekt å prøve noe nytt

Skrevet

Litt kjedelig å bruke hårkur når håret bare blir helt daft. Så nei, bruker ikke hårkur, ikke akkurat nå hvert fall. Er dette noe vinterfenomen? :S Med flatt hår, altså.

Skrevet

Aldri! (Hva gjør det egentlig for håret?)

Skrevet
Aldri! (Hva gjør det egentlig for håret?)

En har jo forskjellige hårkurer til forskjellige formål, men i hovedsak reparere den håret og bygger det opp:)

Skrevet

Aldri. Det har jeg aldri tenkt på at var nødvendig, og frisøren min har også sagt at det trenger jeg ikke.

Skrevet

bruker også Redken All Soft heavy crem, som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den annenhver gang jeg vasker håret, 2 ganger i uka ca. Håret mitt er veldig tørt og slitt, derfor pleier jeg å ta i kuren i håndkletørt hår på ettermiddagen/kvelden, vente til det tørker helt, for så å sove med det. Neste ettermiddag skyller jeg den ut igjen, uten å vaske håret på nytt med shampo eller noe. Funker veldig bra, og håret mitt blir silkemykt etterpå :)

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg prøver å bruke hårkur en gang i uka, men det blir som regel ikke mer enn et par ganger i måneden.

Skrevet

Svært sjelden, bruker en gammel kur fra Body Shop, og har prøvd meg på "masker" av olivenolje eller leire, uten at jeg ser varige resultater av noen av delene. Mener å ha lest at man ikke bør ta hårkur altfor ofte, fordi kurene åpner skjell-lagene i hårstråene for å "komme til" med pleiestoffer og dermed også gjør håret mer utsatt for slitasje eller noe sånt?

Håret i seg selv er jo dødt, så jeg passer mer på å spise sunt, ta vare på hodebunnen og bruke en mild shampo som ikke sliter så veldig, så jeg unngår slitte tupper og småhår som stikker opp. Men har forsåvidt ikke hår man snur seg etter heller, altså.

Skrevet

Jeg bruker hårkur et par ganger i uka, men aldri når jeg skal ut. Håret mitt er ganske tynt og slitt, så jeg synes egentlig det blir kulest når det er litt bustete og stivt (slik det blir når man bruker saltvansspray eller noe i den duren) - blir litt mer volum da. Synes håret blir litt flatt av hårkur, og vanskeligere å style, men det blir jo utrolig mykt og skinnende da. Bruker en av Kerastase sine (..nutrisoft?).

Skrevet

Bruker bare en billig Sunsilk leave-in hårkur cirka én gang i uka, hjelper meg å få kontroll på håret når det (håret) har en dårlig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...