Gå til innhold

Aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Hva synes dere er stor aldersforskjell mellom jente og gutt der jenta er eldst? Er alder bare et tall eller betyr det mye?

Jeg er 24 år (blir 25 i desember), han er 20 år. Vi går utrulig godt sammen på alle områder. Føler vi kan prate om alt og at alt bare stemmer.

Var veldig skeptisk først, men til mer jeg blit kjent med han, til mindre tenker jeg på det. Har eg mye mer moden enn X-en min som er 29 i hvertfall.

Grunnen til at jeg er usikker er nok at jeg kanskje tenker litt for mye på hva "alle andre" tenker. Jeg har også vært blant de som synes det er merkelig med jenter som faller for såpass mye yngre gutter.

Så... Hva synes dere? Hadde alder hindra dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ikke noe problem i det jeg. Hadde du vært 20 og han 15 hadde jeg kanskje reagert. Men det er noe "magisk" med overgangen fra 19 til 20 og oppover. Så jeg syns dere skal satse visst det går så bra

:klem:

Skrevet

Ikke noe problem med så liten aldersforskjell.

Og det vil merkes mindre og mindre etterhvert som dere blir eldre. Og han er jo voksen i utgangspunktet også, sier du.

Nei, ikke noe problem:)

Skrevet
Ikke noe problem med så liten aldersforskjell.

Og det vil merkes mindre og mindre etterhvert som dere blir eldre. Og han er jo voksen i utgangspunktet også, sier du.

Nei, ikke noe problem:)

Joda,du tar helt feil. Dette blir fort ett problem.

:fryser:

Gjest Utlogget
Skrevet
Hva synes dere er stor aldersforskjell mellom jente og gutt der jenta er eldst? Er alder bare et tall eller betyr det mye?

Jeg er 24 år (blir 25 i desember), han er 20 år. Vi går utrulig godt sammen på alle områder. Føler vi kan prate om alt og at alt bare stemmer.

Var veldig skeptisk først, men til mer jeg blit kjent med han, til mindre tenker jeg på det. Har eg mye mer moden enn X-en min som er 29 i hvertfall.

Grunnen til at jeg er usikker er nok at jeg kanskje tenker litt for mye på hva "alle andre" tenker. Jeg har også vært blant de som synes det er merkelig med jenter som faller for såpass mye yngre gutter.

Så... Hva synes dere? Hadde alder hindra dere?

:overrasket: Dæven! Jeg er i helt samme situasjon!! Blir selv 25 i desember og han blir 21 i år! Han virker eldre enn det han er og jeg føler vi er veldig på nett med hverandre.

Jeg kjenner ikke denne fyren så godt enda nettopp fordi jeg aner ikke hvordan jeg skal "angripe" situasjonen. Føler meg LITT som en gammel frustrert frue..Vi har skrevet noen mld og han flørter litt i mld (jeg tolker det dithen iallefall..) Men jeg tør nesten ikke ta kontakt siden jeg føler jeg er på barnerov og hva vil andre folk si??

Nå er det sånn at jeg kjenner ett par hvor hun er 10 år eldre enn fyren og de traff hverandre da han var 20. De har barn sammen og de virker virker veldig lykkelig,så det skal ikke være noe hinder.

Er også enig i det amalie_85 sier om at når de har kommet over den magiske aldersgrensen 20 år så er det mye som har forandret seg i hodet på folk.

Nå svarte jeg kanskje ikke helt på spm ditt men jeg MÅTTE bare svare siden jeg er i så og si samme situasjon..

Lykke til :)

Skrevet
Joda,du tar helt feil. Dette blir fort ett problem.

:fryser:

hva blir problemet da?

at du fryser??

:klø:

Skrevet

ser ikke noe problem med det nei :) skal ikke se bort ifra at jeg havner i den situasjonen selv om noen år, hehe..

Skrevet

Ikke noe problem. Kjenner mange par hvor damen er eldst og det er enda større forskjell enn dere. (Nå er de litt eldre da ;) )

Hvis dere har det bra sammen og forholdet fungerer så sats på det. Så lenge dere er over 20 begge to er det ikke noe å tenke på.

Skrevet

Ikke noe problem i det hele tatt!! :)

Min kjæreste er 19, jeg 24 og vi har vært bodd sammen i over ett år nå, og har det kjempefint!! Han er også mye mer voksen enn han jeg var sammen med før, som var like gammel som meg... Har aldri hatt det så bra sammen med noen før, og på enkelte områder er han mer moden enn meg også. :)

Kjenner også et par der han er ti år yngre enn henne. De traff hverandre nda han var 19, hun 29, og er i dag, over ti år senere gift og har barn sammen.

Alder er et tall, det som har noe å si er om personlighetene matcher, om dere har samme humor, interesser og verdier i livet.

Fordommer fra andre må man tåle, hehe... Min familie innrømmer villig at de ikke trodde at vi fortsatt ville være sammen et år fra jeg traff ham! :ler:

Så det som betyr noe er DIN magefølelse for dette!

Skrevet

Ikke no problem, jeg er 10 år eldre en mine kjære mann. Vi har alltid hatt det fint. han er like moden som meg. Gå på du og høst erfaring. Går det ikke så går det ikke, men da sa du ihvertfall ikke neitakk til noe som kunne blitt fint.

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Tusen takk for svar fra alle sammen!

Det letta meg veldig mye at dere hadde så mange eksempler der det har gått helt strålende med en del aldersforskjell.

Jeg tenker også at man må følge magefølelsen. Og magefølelsen min har aldri før vært så bra mht det motsatte kjønn. Har hatt noen kjæresten og på-gang`ere, men aldri før har jeg følt meg så trygg på noen. Føler jeg kan fortelle han alt, at han forstår hva jeg mener samma hva, vi har heilt lik humor og alle verdiene våre stemmer overens.

Da satser jeg 100%!! Så får det gå som det går ;)

Han komme faktisk på besøk nå straks :sjarmor:

Skrevet

Jeg kjenner et par der hun var 33 og han var 20 da de møttes (han løy og sa at han var 25 en stund). Vi var i 30-årsdagen hans for en stund siden, de er fremdeles sammen og har 2 barn. Hun takket han for løgnen i talen hun holdt for han, hadde han ikke løyet så hadde de vel ikke blitt sammen.

4 års aldersforskjell er ikke så mye, hadde gutten vært eldst hadde ingen tenkt over det engang.

Skrevet

Jeg er 7 år eldre enn min kjære. Vi traff hverandre da jeg var 30 og han 23. Vi har det superdupert vi :-)

Skrevet

Etterhvert som dere blir eldre vil du ikke tenke stort over aldersforskjellen, så ikke la det stoppe deg at han er noen år yngre.

Skrevet

Eg skjønnar ikkje problemet. Kvifor skal det vera noko verre at dama er litt eldre enn mannen, enn omvendt? Har aldri skjønt det der eg... Kjør på!

Skrevet

Jer er 31 år og kjæresten min 28, ser ikke noe problem i det. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...