Gå til innhold

biff,filet på en annen måte

treningsjenta

Anbefalte innlegg

jeg er så lei av dte vanlige.vi steker biff, filet, bankekjøtt på samme måte hver gang. i stekepanna et par min også er vi ferdige. enten med fløtegratinerte poteter, ris eller bakt potet.

nå trenger vi litt gode råd hva vi kan gjøre med disse "biffene" og ev tilbehør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, mulighten til å skjære dem i strimler. Da kan de brukes i f.eks wok, blir meget annerledes enn biff med fløtepoteter...

Da jeg studerte likte jeg å ta svinekjøtt (funker med alle typer kjøtt, men son student var det gjerne svinekoteletter på tilbud som var det kjøttet jeg hadde...) og skjære i små terninger, som jeg stekte i godt krydret fett, så kokte jeg risl, og blanda det hele sammen. Helt sikkert enda bedre om man f.eks steker litt paprika, kanskje sopp, løk etc og blander oppi også? (bare at jeg ikke spiser papirka og sopp, så jeg droppa altså det da) (nå gjør jeg ikke dette lenger fordi min kjære ikke likr fett på risen (og js, jeg blanda altså inn stekefettet også, der lå jo krydderet...)

I all hovedsak, vi spiser stort sett "biffer" i strimlet utgave vi, biffsnadder i stedet for biff. (mye derfor er vi elendige på å faktsik steike biff da... så hele har jeg egentlig lite refaring med hva du kan gjøre med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vi hadde biff lagde jeg de i ovnen. La to sammen, fylte med soltørkede tomater, skivet hvitløk, strimlet purre og gulrot, og penslet på utsiden med mango/chilimarinade pluss pepper blandet i litt olje og sitron. Festet biffene sammen med grillspyd. Sånn passelig grader i sånn passelig tid... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...