Gå til innhold

Tips til å få bort lukt fra sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattene mine har både bæsjet og tisset på sofaen min mens jeg var på jobb i dag...Vasket det vekk med papir og klut og sprayet på X-it luktfjernet...Har hørt at eddik tar bort lukta etter kattetiss, men ødelegger ikke dette sofaen??

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette bort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten min hadde den fryktelige uvanen å tisse i sofaen om nettene en periode. Kan dessverre ikke gi deg noe råd, for jeg prøvde det meste uten hell. Lukta gikk aldri bort, og til slutt måtte sofaen ut. Så hvis noen har et hett tips tar jeg gjerne imot jeg også... tilfelle det skjer igjen.

Har forøvrig dryssa pepper nedi den nye sofaen for å unngå gjentagelse, og det funker foreløpig.

Skrevet

Hmm.. vet ikke om det kan benyttes i denne sammenheng, men lærte engang av en taxisjåfør at de pleier å strø kaffe i bilen når noen har spydd. Funker visst bra mot lukta. (NB! Det var ikke jeg som hadde spydd i taxien. :))

Har en katt som har tisset inne (og ikke i kassa) i det siste. Snakket med dyrlegen og avtalt kastrering. Dette hjelper visst også for hunnkatter dvs. sterilisering. Dersom katten hadde vært uheldig skulle jeg ikke vaske med salmiakk osv., men klesvaskemiddel. Har funket så som så..

Skrevet

Du bør kastrere hunnkattene også. Sterilisering gjør at de fortsatt vil ha noe løpetid-symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...