Nasseline Skrevet 15. februar 2007 #1 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan penicillin gi misfargede tenner? Jeg har en gutt på 1,5 år som nå går på sin andre 10-dagerskur med Apocillin nå etter jul. Har oppdaget at han har fått et brunaktig belegg på tennene både oppe og nede, sånn helt nede ved tannkjøttet. Tennene er misfarget innerst og hvite ytterst, hvis dere skjønner Dette går ikke bort når vi pusser tennene hans, og vi har ikke være SÅ dårlige til å pusse at han skulle få et sånt belegg uten videre. Noen her med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolDuckie Skrevet 15. februar 2007 #2 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan penicillin gi misfargede tenner? Jeg har en gutt på 1,5 år som nå går på sin andre 10-dagerskur med Apocillin nå etter jul. Har oppdaget at han har fått et brunaktig belegg på tennene både oppe og nede, sånn helt nede ved tannkjøttet. Tennene er misfarget innerst og hvite ytterst, hvis dere skjønner Dette går ikke bort når vi pusser tennene hans, og vi har ikke være SÅ dårlige til å pusse at han skulle få et sånt belegg uten videre. Noen her med erfaringer? ← Det er tetracycliner som er virkelig skumle i så måte. De kan misfarve tenner som vokser. Se her: http://www.emedicine.com/derm/topic646.htm CoolDuckie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. februar 2007 Forstod ikke så mye av dette.. Er ikke særlig stødig i engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 15. februar 2007 #4 Del Skrevet 15. februar 2007 Ja det kan det. Fikk selv missfargete tenner pga tetracykliner... Ikke mye men nok til at det syntes på fortennene... Har fått ordnet på det så nå synes det ikke. Og bra er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 15. februar 2007 Takk for svar. Fant et par artikler om dette på norsk. Sånn som jeg har forstått er ikke dette farlig, men kan vre vanskelig å pusse bort med vanlig tannbørste. Det er bare så synd at sønnen min i en alder av 1,5 år skal se sånn ut på tennene... Det er ikke så lett å ta ham til tannlegen når han omtrent ikke vil sitte i ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2007 #6 Del Skrevet 15. februar 2007 dere kan sikkert få en orden på det, men vær glad det er melketenner og at han får fine hvite tenner senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #7 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde ikke stresset med det når det er melketenner, tror det blir en gangske omfattende prosedyre med alt for liten "fortjeneste" når de alikevel faller ut om et par år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 15. februar 2007 Ja, jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det nå, og som dere sier; heldigvis er det bare melketenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå