Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Betrakter
Skrevet

Hørte nylig at statistikker innen samlivsterapi, viste at 9 av 10 par som hadde gått i terapi, innen 5 år var skilt.

Men "bransjen" holder dette hemmelig, fordi samlivsterapeutene ikke vil at det skal lekke ut at de er udugelige.

Bør vi ikke bruke skattepengene våre på noe mer nyttig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr jo at 1 av 10 par faktisk klarer å komme gjennom problemene på lang sikt.

Jeg har selv hatt god hjelp av familierådgivning, og er nesten sikker på at jeg hadde vært skilt i dag dersom vi ikke fikk den hjelpen.

Det vår terapaut sa når vi i begynnelsen spurte om statistikken, var at mange, kansje de fleste endte med brudd, men at de fikk ryddet opp i en del problemer og kommet til enighet før bruddet. På den måten var terapien meget nyttig for å tile et godt samarbeid om felles barn etter et brudd, og for å bearbeide mange vankelige/vonde følelser som et samlivsbrudd alltid har.

Så JA, dette er vel anvendte penger etter min mening!

Skrevet

Tror nok også at saken med mange som går i terapi er at den ene parten egentlig har bestemt seg for brudd, og den andre som gjerne vil redde forholdet foreslår terapi som en desperat siste utvei. Den andre sier javelda, også går det som det må gå...

Skrevet

Mener dette er vel anvendte penger.

I vårt tilfelle endte det med brudd. Men det ble et snillt brudd :)

Og det mener jeg bestemt at vi kan takke terapeuten for. Vi lært mye der. Om både forventninger til hverandre, samt å kunne snakke med hverandre og lytte til hverandre. Vi har aldri snakket så godt sammen som vi gjorde mens, og etter at vi hadde vært der. Og tror nok ikke bruddet hadde blitt så smertefritt om vi hadde tatt det uten disse samtalene i forkant.

I dag er vi gode venner, og samarbeider uten problemer om barn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...