Devana Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Hvor lenge står man i strafferegisteret? Er det ikke sånn at man bli slettet etter en viss stund?
Gjest Bobcat Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Dersom det er snakk om hva som vil være oppført på en vanlig vandelsattest så vil det avhenge av alvorlighetsgrad. For forbrytelser straffet med forelegg: 2 år. For forbrytelser straffet med betinget fengsel: 5 år. For forbrytelser straffet med ubetinget fengsel under 6 mnd: 5 år. For forbrytelser straffet med ubetinget fengsel over 6 mnd: 10 år. Forbrytelser blir aldri egentlig helt "vekk". På en uttømmende politiattest vil alt listes opp, uansett hvor lang tid det er siden du ble straffet. Dette gjelder også i visse tilfeller begrensede politiattester, men her listes det kun opp forbrytelser som er av relevans for valg av yrke, spesielt i forbindelse med sedelighets- og voldssaker.
Heidipia:) Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg ble straffet med forelegg og mitt blir stående i 5år iallefall.
Devana Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg ble straffet med forelegg og mitt blir stående i 5år iallefall. ← Kan jeg spørre hva du ble straffet for? Send gjerne en sms. Jeg er i en situasjon der jeg er usikker på hva som kommer til å skje framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå