Gå til innhold

Gjesteseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gjesteseng som sjelden blir brukt, men jeg liker å ha sengetøy på den for utseendes skyld. Det betyr jo at sengetøyet kan ha ligget på en god stund før det endelig kommer en gjest. Jeg bytter selvsagt sengetøy når gjesten har dratt, men burde jeg kanskje bytte før gjesten kommer også, dersom sengetøyet har ligget (ubrukt) på en stund? Av og til kommer det jo uventede overnattingsgjester, og det er så deilig å slippe å re opp senger sent på kvelden etter en fest el. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sengetøy på, men sengeteppe over. Innbiller meg at det er kjekt å ligge i sengetøy som ikke har samlet støv i en periode.

Skrevet
Jeg har ikke sengetøy på, men sengeteppe over.  Innbiller meg at det er kjekt å ligge i sengetøy som ikke har samlet støv i en periode.

Sengeteppe har jeg også tilgjengelig, så støvete blir det jo ikke om jeg legger på sengetøy nå. Og hvis jeg har på sengetøy sparer jeg jo dyner og puter for støv, da kan jeg jo heller vaske sengetøyet. Men sånn utenom støv, gjør det noe om det ligger på?

Skrevet

Nei, det gjør ingen ting. Jeg har aldri tenkt "Hvor lenge har dette sengetøyet ligget på?" når jeg har overnattet i andres gjestesenger, og tviler på om så veldig mange andre gjør det.

Skrevet

Jeg pleier å la det ligge på, eller noen ganger ikke. Støv er ingen problemstilling, her er det uansett mer støvete under senga enn oppi...

Skrevet

Har det stort sett liggende på.

Er som regel samme person som overnatter her, så da lufter jeg dyne og pute godt etter at han har dratt, og lar det ligge på til neste gang, sparer mye unødig vask på den måten. Bytter da heller til rent på kvelden før noen andre skal ligge der. Hvis det er litt planlagt at noen overnatter pleier jeg uansett å ta en oppryddning og utlufting av det ekstra rommet før de kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...