Gjest Talula Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Lurte altså på om noen hadde lest denne boken? Den ser interessant ut, vurderer å kjøpe den på mammutsalget.. Så hvis noen har lest den; hva synes dere? Endret 15. februar 2007 av Talula
Gjest Deception Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 *Rekker opp hånden* Det er en satire, og jeg syntes faktisk den var ganske morsom. Den handler om en svindler (i det russiske føydalsamfunnet med godseiere og livegne bønder) som drar rundt til godseierne og kjøper opp "døde sjeler", dvs livegne bønder som har dødd siden siste folketelling.
Gjest Talula Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Høres bra ut, liker satire Liker også veldig godt bøker som foregår i "gamle dager", og synes Russland er svært interessant.
Gjest Deception Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Russisk realisme er jo glimrende saker, så hvis du liker det, vil du nok like denne, også. Husker ikke helt årstallet den ble skrevet, så vet ikke helt om den tidsmessig passer inn i den litterære epoken, men temamessig gjør den i hvertfall det.
Gjest Talula Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Hvis den foregår i føydalsamfunnet må den iallefall ha foregått for en stund siden Spørs om jeg ikke må kjøpe den boken..
Gjest sitrus Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har også lest den Jeg liker Gogol, og ettersom du liker litteratur fra "gamle Russland" er dette en bok du sikkert vil ha glede av. Det eneste negative jeg kommer på er at jeg tror jeg har en skikkelig billig, kjip utgave som er litt slitsom å lese.
Gjest Talula Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har også lest den Jeg liker Gogol, og ettersom du liker litteratur fra "gamle Russland" er dette en bok du sikkert vil ha glede av. Det eneste negative jeg kommer på er at jeg tror jeg har en skikkelig billig, kjip utgave som er litt slitsom å lese. ← Liker godt Tolstoj, og Akunins romaner om Erast Fandorin iallefall, selv om jeg skjønner at dette blir en litt annen sjanger, i og med at det er en satire. Ps; innbundet utgave til 99,- på mammutsalget..
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 jeg har lest den,,...jeg likte første delen...del 2 var kjedelig.
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Høres bra ut, liker satire Liker også veldig godt bøker som foregår i "gamle dager", og synes Russland er svært interessant. ← vel nå foregår den vel egentlig ikke i gamle dager. Siden Da Gogol skrev den så var det nå tid. Men samtidig er det gamle dager. for de som leser den i dag.
Gjest Talula Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 vel nå foregår den vel egentlig ikke i gamle dager. Siden Da Gogol skrev den så var det nå tid. Men samtidig er det gamle dager. for de som leser den i dag. ← Det var det jeg mente, at det er Gogols nåtid, men for oss er det fortid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå