Spire Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Kjenner jeg ble litt forvirra nå... Har nemlig i hele dag hatt den "Har du hørt historien om de tre små fisk"-sangen på hjernen etter å ha sett reklamen for makrell i tomat. Driver å nynner sangen fra ende til annen, men ble plutselig litt forvirra: Heter det "Den ene het NN (husker ikke navnene) og den andre het NN. Den tredje vet jeg for han var UTENLANDS eller UTENLANDSK??" Hehe...tror at jeg helt siden barneskolen har trodd det het utenlandsk, med brgunnelse i at den som sang sangen ikke skjønte hva den tredje het pga. at han var innvandrer og dermed hadde et (i mine barneøyne) rart navn... Noe sier meg at jeg trolig tok feil... Beklager til alle at jeg nå gav dere sangen på hjernen...
englefjes Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Er det ikke "Den ene het Per og den andre het Hans. Den tredje vet jeg ikke, for han var utenlands"??
Merneith Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Har du hørt historien om de tre små fisk. Som endte sine dager på en fiskehandler disk. Men de svømte og de svømte og de svømte rundt, for deres mor hadde sagt at svømming var sunt. Den ene ble stekt, og den andre ble kokt. Den tredje vet jeg ikke for den var uten lukt. Den uthevede parten var morsomt. Uten lukt Deler av teksten fjernet. Reglene. Hele teksten kan leses her. Arwen (mod) Endret 15. februar 2007 av Arwen
aline Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 jeg har alltid trodd det var "utenlands" ja.. liksom litt mer logisk det i mitt hode, også som barn.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 De ligger jo på en fiskehandlers disk, så da må det jo være at han var utenlandsk, og ikke utenlands? :klø:
Gjest dumogdeilig Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Trodd han var utenlands jeg. Han er jo der på disken med de andre.
Gjest dumogdeilig Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Fant en tekst på google. Sto utenlandsk.
Spire Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2007 Fant en tekst på google. Sto utenlandsk. ← Kanskje jeg ikke var på bærtur likevel? Utenlandsk = eksotisk = rart navn = få vet om det...
Bladlusa Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Utenlands rimer jo mye bedre på Hans? (Den ene het Per, og den andre het Hans Den tredje vet jeg ikke, for han var utenlands...)
Trampe Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Nei, altså, han var utenlandsk. Ergo hadde han rart navn som forfatteren ikke visste. Han ligger jo der, så han kan jo ikke være noen andre steder.. Dette er jo negergutten Hoa all over again jo. Sånne sanger lages ikke i dag..
Nasseline Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg kikket i en sangbok vi har i barnehagen, og der stor det faktisk sånn: "den tredje vet jeg ikke for han var utenlands(k)" hehehe, så der kan man velge, altså. Men det mest logiske er sikkert at han var utenlandsk, men selv er jeg oppvokst med å synge at han var utenlands Endret 15. februar 2007 av Nasseline
Spire Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. februar 2007 Jeg kikket i en sangbok vi har i barnehagen, og der stor det faktisk sånn: "den tredje vet jeg ikke for han var utenlands(k)" hehehe, så der kan man velge, altså. Men det mest logiske er sikkert at han var utenlandsk, men selv er jeg oppvokst med å synge at han var utenlands ← Hmmm....jammen forfatteren MÅ da ha ment det ene eller det andre? Noen som vet hvor/hvordan man finner ut hvem som er tekstforfatteren? For å spørre?? Har prøvd å googlet, men finner ingenting ang. det. Skikkelig irriterende...nå MÅ jeg bare finne det ut...
Drua Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 Det må være utenlansk, fisken svømmer jo rundt der sammen med Per og Hans Han har et eksotisk navn!
Navnløs Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Men hva heter egentlig den utenlandske fisken da? Jeg tipper han het Jesus Paolo Enrique.
hjertesukka Skrevet 16. februar 2007 #17 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har forstått det slik at han er utenlandsk fordi han er lagt ned i chili-saus,(?)- altså et utenlandsk og fremmed krydder..............mulig jeg tar feil , men skitt au.
Rexina Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 Morsom tråd Jeg har alltid trodd det var utenlandsk for jeg har som flere her tankt at er man utendlandsk så har man rart navn.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå