Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bare av nysgjerrighet: hvor nøye er dere med utseendet når dere "går hjemme"? Skjønner jo at barn og babystell gjør at skjønnhetspleie lett blir nedprioritert, men hvor mye?

I bli-ny-reportasjer i ukeblader er det ofte flerbarnsmødre som "ikke har tenkt på klær eller sminke på 7 år". Er det mange som har det slik? Går det måneder mellom hver gang du barberer leggene? Sminker du deg ofte? Hvor mye tid brukes på hår - og kroppspleie? Kjøper du (fine) klær til deg selv eller er det bare til de(n) små?

Eller er det bare en myte at det er slik og egentlig er mødre i dag freshe, moteriktige og har god tid og lyst til å ta vare på seg selv?

Endret av Susannah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel jeg er ikke helt hjemmeværende da, men er velig mye hjemme. Ville aldri falt meg inn å gi blaffen i utseendet selv om jeg er hjemme med barn! For meg er det viktig å være velstelt for min egen del! Derfor sminker jeg meg og bruker samme type klær som når jeg jobber(butikk).

Jeg elsker å shoppe klær både til meg selv og barna ! Å være hjemmeværende med barn har ingen innvirkning på hvor ofte jeg barberer leggene eller steller neglene. Jeg liker å føle meg velstelt uansett, og jeg er nok ei jåle... ;)

Skrevet

Det blir mye joggebukse...

Men når jeg skal utenfor huset, kler jeg selvfølgelig på meg ordentlig. Gidder ikke alltid å sminke meg.

Skrevet

Jeg jobber turnus, og er derfor mye hjemme i perioder. Leggene har jeg aldri barbert ofte, bortsett fra på sommeren når jeg vokser meg. Håret klipper jeg jevnlig og klær kjøper jeg ofte. Sminke derimot, er litt mer uregelmessig. Må ikke ha på meg sminke hvis jeg f.eks skal i butikken, men føler meg mer fresh med litt mascara. Skulle ønske jeg var flinkere til å ta på meg sminke selv om jeg "bare skal være hjemme".

Håper jeg ikke forfaller den dagen jeg skal være hjemme med småbarn! :)

Skrevet

Bruker ikke alltid sminke, men når jeg gjør det, så gjør jeg det skikkelig. Orker ikke sånn "halvveis" sminke og hår. Kjøper klær både til meg selv, mannen og barna.

Barbering av legger er stort sett bare på sommeren, det blir så kaldt på vinteren. ;) Og hårene der er så lyse og ikke tette, så de syns minimalt. Resten av kroppen får sin omgang med høvelen.

Klart jeg "forfaller" oftere enn når jeg jobbet, men det betyr bare at jeg ikke sminker meg hver dag.

Skrevet

Jeg er også hjemmeværende,men har ingen små barn.har vært gift i 9 år og man skulle tro at en da ga litt blaffen i utseendet.Når man først har kapret seg en mann,og ikke trenger å "jakte"mer,men jeg er likevel nøye med utseendet.Jeg er nøye med å pleie huden,sminke meg hver dag,og kle meg som best jeg kan,men

å direkte pynte meg til hverdags gjør jeg jo ikke da.

Jeg elsker hudpleie,sminke og klær.Det har jeg alltid gjort.

Det handler vel mest om å føle seg velog se best mulig ut,men jeg forstår godt de som har små barn og kanskje en krevende jobb.

da har man ikke mye yid til overs til egenpleie og det er jo synd,men sånn er det

Skrevet

Har vært hjemme i perioder, og da ser jeg alltid bra ut; ordentlig hår, velpleid hud (bruker lite sminke,) fine klær, f.eks. skjørt og høyhælte sko, smykker... Når jeg jobber blir det derimot kun hudpleie og å fjerne alt det ekle håret. Er sykepleier, så håret må uansett settes opp, og går i uniform, så lite vits å pynte seg for å kjøre dit og skifte... Ganske kjedelig, skulle ønske jeg hadde en jobb der jeg kunne se bra ut! For er en liten pyntedukke...

Skjønner ikke argumentet med å la utseende skli ut fordi man har "fanget en mann", da er det jo på tide å jobbe for å beholde ham! :ler:

Går lett i joggebukse, men med en liten topp til den baggy buksa kan det være ganske sexy! Men store slitte t-skjorter etc er uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...