Gjest H Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har fått eksem oppå den ene hånda og det klør som bare det. Har aldri vært plaget med det før. Noen tips?
wondergirl Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Ta en allergitablett eller to. Det beste er såklart å finne ut hvorfor du fikk det, men det er jo ikke alltid så enkelt... Ellers så kan du smøre med hydrokortison - men OBS! Brukes intensivt over kort tid - ikke litt nå og da over lengre tid.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Kan det være kulde du reagerer på? Eller parfymert såpe? Jeg får eksem oppå hendene om vinteren. Hydrokortison fungerer veldig bra, og i følge hudlege jeg prata med kan man fint bruke den ved behov og over lengre perioder. Men vær litt obs på at den gir tynnere hud på område du bruker den på, så vær litt forsiktig med å smøre større område enn nødvendig.
Gjest StockDama Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Sært, jeg fikk akkurat det samme på søndagen, og jeg skjønner ikke hvordan det kom til, hverken spiste eller prøvde noe nytt den dagen. bruker hydrokortison siden mandag, og ser ut til å funke...men vurderer allergitabletter om det kanskje virker fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå