miolin Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 nå trenger jeg litt snarlig råd her .. Min samboer og jeg kjøpte andelsleilighet i borettslag i høst. Det skulle vise seg at den fine leiligheten, med "nytt totalrenovert bad fra 2003",visst nok ikke var så fantastisk likevel .... Under vår lille oppussing, viste det seg at bad og gang har omfattende underliggende og skjulte fuktskader. Dette pga elendig renoveringsarbeid i 2003 tiltross for at arb. skal ha blitt utført av kvalifiserte fagfolk... Dette krever en ny totalrenovering av bad ... Vi har heldigvis fått igjen en sum gjennom selgers eierskifteforsikring, nå etter 4 mnd. med venting. Dette dekker i allefall det meste av jobben. Vi er et ungt,nyetablert par, og det er begrenset hva vi har av økonomiske midler. Nå under totalrenovering, ser vi oss nødt til å finne et annet sted å bo. Leilighet er jo på knappe 40kvm. og bad skal pigges opp så der ikke vil være mulig oppholde seg.. Vi ser for oss noen uker på sofaer rundt hos forskjellige venninner og kompiser. Tungvindt når vi hver dag skal opp til en noe vel krevende jobb... Nå lurer jeg på om vi også kan ha noen retter i denne sammenhengen? Retter til dekket losji når vi ikke kan bo i egen leilighet pga dette arbeidet... Er det noen her som vet noe om dette? Kanskje sitter med egne erfaringer.... Blir svært takknemlig for svar m
Badlands Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Eg totalrenoverte badet mitt i haust - fjerna alt til berre betongen sto igjen på golv og veggar. Det gjekk greitt å bu heime mesteparten av tida - vatn har ein jo på kjøkenet. Heldigvis fekk eg dusje hjå venner, og bruke ein dusj i bygningen der eg jobbar, medan det stod på. Kjipt og tungvint, ja. Uoverkommeleg - nei. Vi flytta doet ut og inn nokre gongar, slik at det gjekk an å bruke det som vanleg. Men dei dagane då vi jobba med badegolvet, og primer, flislim etc måtte stå og tørke, sov eg hjå venner/familie. Ein kan jo ikkje bu der det ikkje er do. Dette var kanskje ikkje meir enn 4-5 dagar til saman. Vi gjorde arbeidet sjølv, kanskje det er litt meire styr når ein har andre som skal jobbe for seg, at det tek lengre tid, og at det ikkje er lett å lage konkrete avtalar (og ikkje heilt veit når arbeidsfolka kjem, og kva dei skal gjere kvar enkelt dag)... Og har ein små barn, må ein jo nesten flytte ut for ein periode. Skjønner at det er ekstra irriterende når badet er nytt, og de ikkje visste om noko av dette då de kjøpte. Prøv for all del å få dekt overnatting på hotell! Men dersom de ikkje får noko dekt av forsikring el.l., så er det altså til å overleve (men litt kjipt, ja)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå