Gå til innhold

Har dere prøvd..........

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er såvidt jeg vet fremdeles lov til å mene noe er ekkelt.

Ja, men må du absolutt si det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ordet "normalt" referer seg til hva folk flest oppfatter som legitimt og konvensjonelt, og som folk flest gjør, sier eller mener.

Hvorfor er det så mange internettdebutanter som skal diskutere ordet normalt?

Normal/unormal refererer til friskt/sykt, ikke til vanlig/uvanlig. Jeg foreslår du benytter vanlig/uvanlig ettersom du ikke skjønner betydningen av normal/unormal.

Skrevet

Det kommer jeg nok til å teste ut engang. Synes ikke tanken er frastøtende, men om andre gjør de er jo det deres sak.

Skrevet

Det meste må prøves minst en gang i livet. :sjarmor:

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Hvorfor er det så mange internettdebutanter som skal diskutere ordet normalt?

Normal/unormal refererer til friskt/sykt, ikke til vanlig/uvanlig.  Jeg foreslår du benytter vanlig/uvanlig ettersom du ikke skjønner betydningen av normal/unormal.

Ordbokas def. av normal:

regelrett, gjengs, vanlig, gjennomsnittlig følge n- framgangsmåte / n- nedbørmengde

Friskt og sykt er noe helt annet. Jeg har aldri sagt at jeg syns dette er sykt, eller at personer som gjør det er syke. Jeg lar få ting være uprøvd selv. Det betyr ikke at jeg ikke har en mening om hva som er normalt eller ikke, og det betyr heller ikke at jeg går rundt og innbiller meg at det å være tolerant betyr at jeg aldri skal uttrykke en negativ mening om noe eller å ikke mene noe er ekkelt. Vommit-sex, scat, snueklining er alle ting jeg syns er ekkle. Om jeg trenger absolutt å si det? nææ....men ops I did it again :sjarmor:

Skrevet

Som sagt mangler du språkforståelse. Normal/unormal har flere betydninger. Å gjemme seg bak en definisjon av ordet, mens det oppfattes annerledes av dem det rettes til, er grunnleggende feigt. Bruk vanlig/uvanlig hvis det er det du mener.

Skrevet

I enkelte kulturer er det normalt med flerkoneri, eller å låne bort den beste kona til mannlige gjester.

I antikken var det normalt for menn å ha sex med andre menn.

Andre steder er det fortsatt normalt for kvinner å kle seg slik at brystene er blottet til enhver tid.

Hva som er normalt er altså en kulturelt betinget greie, og i så måte er det ikke så rart at sex som inkluderer avføring/urin blir sett på som unormalt av de fleste i 2007, fordi hele vårt vestlige samfunn er bygget på en kultur som var/er så sterkt tilknappet at kjønnslivet omtrent var ikkeeksisterende (i offentlig sammenheng) i flere århundrer.

Kjære vene.. Vi tåler jo fortsatt ikke en naken jesus på korset, men kler på han en lendeklede så ikke forsamlingen skal miste fokus pga hans genitalier.

Vi kan tro og mene at vi er veldig frigjorte, og at sex er overalt og at vi bombarderes med det, men sannheten er at de fleste av oss fortsatt er ganske bluferdige når det kommer til stykket. Og da er kjønnslig omgang som ikke dreier seg om samleie, ganske skremmende.

Hadde vi vært så fordømt frigjorte som vi skal ha det til, ville det ikke eksistert menn og kvinner som ser på bryster og amming i offentlighet som kvalmende/fornærmende/seksuelt.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Som sagt mangler du språkforståelse.  Normal/unormal har flere betydninger.  Å gjemme seg bak en definisjon av ordet, mens det oppfattes annerledes av dem det rettes til, er grunnleggende feigt.  Bruk vanlig/uvanlig hvis det er det du mener.

Jeg tror, med min åpenbare manglende språkforståelse (som også betyr noe helt annet enn det du tror), at du skal slutte å gjemme deg bak "uregistrert gjest" før du forteller andre om hva de gjemmer seg bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...